آمادگی ترکیه برای پناه دادن به مسلمانان روهینگیا

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران: وزیر خارجه ترکیه تاکید نمود اگر اندونزی و مالزی حاضر به پناه دادن به مسلمانان روهینگیا و مهاجران بنگلادشی نباشند، آنکارا آماده انجام این کار است.

آمادگی ترکیه برای پناه دادن به مسلمانان روهینگیا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه حریت، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه توضیح داد که آنکارا مسلمانان روهینگیا و مهاجران بنگلادشی را پناه خواهد داد اگر اندونزی و مالزی حاضر به انجام آن نباشند.

وی در ادامه گفت: ترکیه پیشنهاد یاری خود را در مورد این مساله ارائه داده و به این حمایت خود ادامه خواهد داد.

اندونزی و مالزی 10 روز پیش آمادگی خود را برای اعطای پناهندگی موقت به مسلمانان روهینگیا و مهاجران بنگلادشی اعلام نموده اند. هزاران مهاجر مسلمان روهینگیا در دریای اندامان گرفتار شده اند.

البته پیش شرط اندونزی و مالزی برای اجرای این کار آن است که جامعه بین المللی بعد از گذشت یکسال با اسکان مجدد این مهاجران آواره، موافقت کند.

وزیر خارجه ترکیه در ادامه در مورد جزییات برنامه آموزش نیروهای مخالف دولت سوریه نیز گفت: حدود 2 هزار نفر در مدت یک سال در این برنامه مشارکت خواهند داشت و برنامه آموزشی آنها تکمیل خواهد شد. من نمی توانم به جزییات این برنامه اشاره کنم ولی ما این برنامه را با هماهنگی آمریکا اجرا می کنیم.

وزیر خارجه ترکیه پیش از این نیز تاکید نموده بود که آمریکا و ترکیه به طور اصولی بر سر حمایت هوایی از شبه نظامیان مخالف دولت سوریه که مورد حمایت غرب هستند، به توافق رسیده اند.

البته آمریکا تاکنون با درخواست ترکیه برای ایجاد منطقه حائل مرزی برای شبه نظامیان سوری موافقت ننموده است. ایجاد منطقه حائل مرزی رسما به معنای اعلام جنگ با دولت سوریه خواهد بود.

آمریکا مدعی شده است که میخواهد با اجرای این برنامه آموزشی، بیش از 15 هزار نیروی معارض سوری را برای مقابله با تروریست ها به سوریه اعزام کند.

وزارت دفاع آمریکا اعلام نموده است که میخواهد هر سال 5 هزار نیروی مخالف دولت سوریه را طی 3 سال آینده آموزش دهد. آموزش این نیروها قرار است در ترکیه، قطر و عربستان سعودی انجام گردد.

ترکیه با نقدها زیادی از سوی کشورهای غربی به خاطر عدم اجرای اقدامات کافی برای جلوگیری از ورود شبه نظامیان خارجی به مرزهای سوریه، روبرو است.

ترکیه خود متهم به یاری به داعش در روزهای نخست پیدایش این گروه تروریستی است. ولی آنکارا بارها این اتهامات را رد نموده است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: تسنیم
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3115

به "آمادگی ترکیه برای پناه دادن به مسلمانان روهینگیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ترکیه برای پناه دادن به مسلمانان روهینگیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید