آمریکا از دیدار مون و آبه استقبال کرد

به گزارش مجله آزمون اول، یک مقام ارشد آمریکایی که به شرق آسیا سفر نموده، از اینکه با وجود تنش ها میان کره جنوبی و ژاپن سران دو کشور با یکدیگر دیدار نموده اند، استقبال کرد.

آمریکا از دیدار مون و آبه استقبال کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دیوید استیول دستیاور وزیر خارجه آمریکا که به سئول سفر نموده، روز سه شنبه از دیدار اخیر میان سران کره جنوبی و ژاپن استقبال کرد.

روابط کره جنوبی و ژاپن از ماه ها پیش به شدت پرتنش شده، با این وجود روز دوشنبه آبه شینزو نخست وزیر ژاپن و مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی در حاشیه نشست کشورهای آسه آن در بانکوک برای اولین بار بعد از چند ماه دیداری کوتاه داشتند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، استیول در این مورد گفت: از اینکه وقتی آنجا بودیم آگاه شدیم که رئیس جمهور مون و نخست وزیر آبه توانسته اند گفت وگو نمایند، بسیار دلگرم شدیم.

استیول این دیدار را نشانه ای دلگرم نماینده توصیف کرد و گفت واشنگتن امیدوار است که شاهد بهبود سریع روابط این دو متحد خود در شرق آسیا باشد.

روابط کره جنوبی و ژاپن از یک سال پیش به پایین ترین سطح در چند دهه رسیده است. تنش بین سئول و توکیو پس از آن بالا گرفت که دیوان عالی کره جنوبی شرکت های ژاپنی را به پرداخت غرامت به کره ای هایی ملزم کرد که در زمان جنگ جهانی در این شرکت ها کار اجباری نموده بودند.

ژاپن با بیان اینکه این موضوع قبلا در توافقنامه سال 1965 میلادی حل و فصل شده، تصمیم دیوان عالی کره جنوبی را نقض قوانین بین المللی توصیف نموده است. همین اختلاف تاریخی، به مرور به مسائل دیگر از جمله تجارت و موضوعات امنیتی هم سرایت کرد و موجب شد تا دو کشور تدابیر تنبیهی علیه یکدیگر اتخاذ نمایند.

ژاپن و کره جنوبی مهمترین متحدان آمریکا در شرق آسیا به شمار می آیند و اختلاف شدید میان این دو کشور موجب نگرانی واشنگتن شده است. ایالات متحده با ابراز ناخرسندی از این اختلافات، آن هم در میانه مذاکرات آمریکا با کره شمالی، بارها طرفین را به گفت وگو و حل هرچه سریع تر اختلافات فراخوانده است.

ص

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3731

به "آمریکا از دیدار مون و آبه استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا از دیدار مون و آبه استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید