اجرای مانور سیلاب در لرستان

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران/لرستان مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: دانش آموزان به عنوان سفیران نجات آب در گسترش سواد آبی خانواده ها نقش موثری دارند.

اجرای مانور سیلاب در لرستان

رضا میرزایی امروز در آیین افتتاحیه و انعقاد تفاهم نامه طرح ملی دانش آموزی نجات آب و گسترش سواد آبی که در سالن جلسات آب منطقه ای استان برگزار گشت، اظهار کرد: یکی از چالش های ما در بحث آب خشکسالی هاست .

وی اضافه کرد: پس از بارندگی 12 فروردین ماه امسال بارش زیادی نداشتیم و متاسفانه کشت دیم ما از بین رفت.

میرزایی با بیان اینکه پلدختر همیشه در معرض سیل قرار گرفته است، بیان نمود: لرستان یکی از استان های پر بارش کشور و به لحاظ شیب تند و شرایط توپوگرافی و شرایط اقلیمی سبب شده به یکی از استان های سیل خیز کشور محسوب شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان با اشاره به حفاظت از آب و مصرف بهینه آب گفت: این امر تنها برعهده آب منطقه ای نیست بلکه سایر دستگاه ها نظیر جهاد کشاورزی و ... و مردم باید مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه ساختار مصرف آب در کشور نادرست است به گونه ای که 92 درصد آب در حوزه کشاورزی و 8 درصد در صنعت و شرب مصرف می شود، بیان نمود: هر چه آب در صنعت مصرف شود اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

میرزایی در باره طرح ملی دانش آموزی نجات آب وگسترش سواد آبی گفت: این طرح در راستای افزایش دانش و آگاهی دانش آموزان پایه دوم متوسطه است و در تداوم طرح ملی دانش آموزی نجات آب است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان بیان نمود: دانش آموزان به عنوان سفیران نجات آب در گسترش سواد آبی خانواده ها نقش آفرینی کرده و به ما کمک کنند.

وی اضافه کرد: برای نجات آب باید ریشه ای و زیربنایی کار کرد و بهترین راه حل طرح گسترش سواد آبی از طریق دانش آموزان و آموزش و پرورش استان است.

میرزایی از اجرای مانور سیلاب در استان خبر داد وگفت: این مانور در ادامه طرح سواد آبی است که پنجم اسفندماه جاری همزمان با سراسر کشور در استان برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5192

به "اجرای مانور سیلاب در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای مانور سیلاب در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید