استقبال اروپا و غرب از بهبود فضای سرمایه گذاری در قزاقستان

به گزارش مجله آزمون اول، رؤسای نهادهای دیپلماتیک انگلستان، کانادا، اتحادیه اروپا و آمریکا از سیاست قزاقستان در راستای بهبود فضای سرمایه گذاری در این کشور استقبال کردند.

استقبال اروپا و غرب از بهبود فضای سرمایه گذاری در قزاقستان

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، دوریس بردبوری مدیر عامل اتاق بازرگانی آمریکا، مایکل گریفارد سفیر انگلستان، نیکولسن بروسا سفیر کانادا، سوین آلوات کارلسان سفیر اتحادیه اروپا و تئودور لینگ کاردار سفارت آمریکا در آستانه با عسکر مامین نخست وزیر قزاقستان ملاقات کردند.

در این ملاقات مسائل مربوط به توسعه سرمایه گذاری و تعاملات بیشتر این کشورها در چارچوب اقدامات جدید دولت قزاقستان در راستای توسعه اکوسیستم حمایت از سرمایه گذاران خارجی مورد آنالیز نهاده شد.

نخست وزیر قزاقستان در سخنانی در این ملاقات به رشد مثبت توسعه مالی، افزایش تجارت و سرمایه گذاری در این کشور اشاره و گفت: طی سال 2018 میلادی جریان سرمایه گذاری های مستقیم خارجی در اقتصاد قزاقستان رشد 15.8 درصدی داشته است.

وی اضافه کرد: طی این مدت همچنین تجارت خارجی قزاقستان 20 درصد افزایش نموده است.

دوید بردبوری مدیر عامل اتاق بازرگانی آمریکا به نوبه خود اضافه کرد: دولت قزاقستان به ایجاد شرایط مطلوب برای جذب سرمایه گذارها و حمایت از حقوق سرمایه گذاران توجه ویژه ای می نماید و این واقعیت که نخست وزیر قزاقستان در این روند شرکت مستقیم دارد سیگنال خوبی برای سرمایه گذاران است.

رؤسای نهادهای دیپلماتیک کشورهای اروپایی و غربی ضمن اشاره به ظرفیت همکاری های سرمایه گذاری از گام های قزاقستان در راستای بهبود فضای سرمایه گذاری استقبال و علاقه مندی خود را برای تداوم همکاری نزدیک با این کشور اعلام کردند.

به گفته رؤسای نهادهای دیپلماتیک کشورهای خارجی امکان آنالیز مستقیم تمام مسائل مربوط به اجرایی پروژه های سرمایه گذاری توسط شورای هماهنگی تحت ریاست نخست وزیر قزاقستان یک عامل مهم افزایش اعتماد برای سرمایه گذاران است.

نخست وزیر قزاقستان در خاتمه این ملاقات بر تداوم کوشش ها برای بهبود بیشتر فضای سرمایه گذاری و ایجاد شرایط مطلوب برای فعالیت سرمایه گذاران خارجی در قلمرو این کشور تاکید نمود.

وی گفت: ما علاقه مند به گسترش همکاری می باشد و امیدواریم که اقدامات جدید در زمینه جذب سرمایه گذاری ها به همکاری های مالی انگیزه جدی خواهد بخشید.

انتهای پیغام/ح

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1160

به "استقبال اروپا و غرب از بهبود فضای سرمایه گذاری در قزاقستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال اروپا و غرب از بهبود فضای سرمایه گذاری در قزاقستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید