افزایش 3.5 برابری تخت های اقامتی استان همدان تا سال 1400

به گزارش مجله آزمون اول، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از افزایش 3.5 برابری تخت های اقامتی استان همدان تا سال 1400 خبر داد.

افزایش 3.5 برابری تخت های اقامتی استان همدان تا سال 1400

به گزارش خبرنگاران، علی مالمیر در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته گردشگری در روستای گردشگری و توریستی ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور، اظهار کرد:در حال حاضر استان همدان دارای 4 هزار تخت اقامتی بوده و ایجاد 3 هزار تخت اقامتی را با موافقت اصولی در دست اقدام دارد که با بالفعل شدن تعداد موافقت های اصولی این ظرفیت به 7 هزار تخت اقامتی تا سال 1400 افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه با اشاره به وجود 20 روستای هدف گردشگری در سطح استان همدان و رونق صنعت سبز گردشگری افزود: صنعت گردشگری یکی از سود آورترین و پردرآمد ترین صنعت های امروز بوده که از نقش موثری در فرصت های شغلی برخوردار بوده و در حال حاضر بیشترین سهم و تعداد خانه های بوم گردی در سطح روستاهای استان به روستای هدف گردشگری ملحمدره اختصاص دارد و اگر بخواهیم صنعت گردشگری مدرن را در استان همدان ارتقا دهیم باید به بازاریابی و تبلیغات توجه ویژه ای داشته باشیم.

مالمیر با اشاره به رشد 30 درصدی حضور گردشگران مقیمی به استان همدان در 6 ماه ابتدای امسال نسبت به مشابه سال قبل ادامه داد:در6 ماه نخست امسال استان همدان پذیرای تعداد 13 هزار و 232 گردشگر بوده که نسبت به سال گذشته حضور گردشگران به استان از افزایش 42 درصدی برخوردار بوده است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری یک هزار و 700 میلیارد تومانی اقامت مسافران و گردشگران به استان و اشتغال هزار و 200 نفر در این حوزه گفت: در حال حاضر در سطح استان همدان تعداد 16 هتل در دست اقدام و پیگیری برای موافقت ایجاد و شروع به کار بوده که برخی از این هتل ها در ملایر ،اسدآباد و نهاوند در دست اقدام است و شاهد سرمایه گذاری برای ایجاد هتل در سطح شهرستان ها هستیم.

وی رویدادها و جشنواره ها را کم هزینه ترین، خلاقانه ترین و بهترین راه میانبر برای ارتقا و افزایش جذب گردشگران بیشتر به استان عنوان و شرح داد:در هفته گردشگری جشنواره آلو ملحمدره،جشنواره انگور اکنلو و شیره پزی مانیزان در حال برگزاری بوده و قطعا این جشنواره ها و نیز رویداد همدان 2018 و تداوم آن با ششمین اجلاس اخیر راه ابریشم از نقش موثری در تبلیغ مقاصد گردشگری و چرخش اقتصادی برخوردار است.

مالمیر در پاسخ به یکی از خبرنگاران در رابطه با وضعیت راه دسترسی به برخی از روستاهای هدف گردشگری خاطرنشان کرد:راه گردشگری باید به صورت گردشگری پیموده شود و نباید زیاد به سمت بازکردن و فراخ کردن راستا بود تا گردشگران با فرصت بیشتری از زیبایی های راستا لذت ببرند.

وی با اشاره به روستای هدف گردشگری ملحمدره اظهار کرد:برای سنگ فرش،جداره سازی کف سازی زیرساخت های این روستا اداره میراث اعتباری افزون بر 1 میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه کرده و در حال حاضر پارکینگ عمومی ،ساماندهی سیستم فاضلاب ،بحث اینترنت از مسائل موجود روستای ملحمدره بوده که توجه ویژه مسئولان را می طلبد.

وی همچنین با بیان اینکه در سه سال گذشته اعتبارات میراث فرهنگی از رشد خوبی برخوردار بود،گفت:امسال اعتبارات متوازن به حوزه گردشگری اختصاص نیافت و در این رابطه با محدودیت روبرو هستیم.

مالمیر شرح داد:میراث فرهنگی استان در حوزه مرمت بناها به بخش خصوصی نیازمند بوده و دستگاه ها و بخش خصوصی که مالک ابنیه تاریخی هستند نیازمند است که برای مرمت این ابنیه ها به کمک میراث آمده و مشارکت کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی همدان در ادامه با بیان اینکه 60 درصد کل نیروهای میراث فرهنگی قراردادی بوده و امکان نیروی اضافی را نداشته و دارای محدودیت هستیم، گفت:امیدواریم از راستا تبدیل سازمان میراث به وزارتخانه این امر گشایشی برای تامین نیروی انسانی به لحاظ کمیت و کیفیت شود.

وی همچنین با بیان اینکه افراد و یا دستگاه هایی که دارای اشیا و مجموعه موزه ای باشند و بخواهند موزه خصوصی بزنند میراث فرهنگی استان از این امر حمایت می کند، شرح داد:استان همدان دارای 23 اقامتگاه بوم گردی بوده که هر اقامتگاه به صورت میانگین برای 4 نفر ایجاد اشتغال کرده و 23 اقامتگاه بوم گردی نیز تکمیل پرونده کرده اند که برخی از این پرونده ها در دست احداث و در حال تبدیل بنا هستند.

مالمیر در ادامه در پاسخ به یکی از خبرنگاران در رابطه با طرح توسعه و رشد آرامگاه حیقوق نبی(ع) گفت: آرامگاه حیقوق نبی یکی از مهمترین بناهای ثبتی بوده که ضمن تاریخی بودن ،جایگاه مذهبی ویژه ای دارد که فعالیت عمرانی و مداخلات در این امر ممنوع بوده و باید با حفظ الزامات قانونی و حفظ معیارها و ضوابط هر گونه همکاری برای ساخت و ساز و رشد و توسعه این اثر ثبتی انجام گیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی با اشاره به اینکه 6 اثر در سطح استان همدان در فهرست موقت ثبت جهانی واقع شده است، اظهار کرد: حمام نیلوفر و آب انبار صفوی دو اثر تاریخی ثبت شده اسدآباد در فهرست آثار ملی کشور بوده که مالک حمام نیلوفر شهرداری شهر بوده و از فرماندار شهرستان درخواست کرده ایم که به شهرداری موضوع حمام نیلوفر را جهت بهره برداری و احیا تاکید کند.

مالمیر افزود: بحث آب انبارصفوی نیز پیگیری شده تا سرمایه گذار بخش خصوصی جهت احیا این اثر جهت کارکرد اقتصادی و اشتغال موثر اقدام کند.

گفتنی؛به مناسبت هفته گردشگری خبرنگاران استان همدان در قالب تور رسانه ای از روستای گردشگری و توریستی ملحمدره بازدید کردند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2995

به "افزایش 3.5 برابری تخت های اقامتی استان همدان تا سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 3.5 برابری تخت های اقامتی استان همدان تا سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید