انتقاد مجدد صنعاء از عملکرد فرستاده سازمان ملل در یمن

به گزارش مجله آزمون اول، رئیس کمیته ملی امور اسرا در دولت نجات ملی یمن از اهمال فرستاده سازمان ملل در یمن برای اجرای توافق تبادل اسرا انتقاد کرد.

انتقاد مجدد صنعاء از عملکرد فرستاده سازمان ملل در یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالقادر المرتضی رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن در دولت نجات ملی یمن، گفت که فرستاده سازمان ملل از برگه های فشار لازم علیه طرف های دیگر برای اجرای توافق تبادل اسرا برخوردار است اما از آنها استفاده نمی کند.

این در حالی است که مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن (یکشنبه پنجم آبان) به همراه مشخص شریم معاون خود وارد فرودگاه بین المللی صنعاء شد و قرار بود بار دیگر با مقامات دولت نجات ملی دیدار و رایزنی کند.

توافق تبادل اسرا، دسامبر 2018 در چارچوب توافق سوئد، میان انصارالله یمن و دولت مستعفی امضا شد.

به نوشته پایگاه خبری المسیرة، المرتضی شرح داد: سازمان ملل هیچ اسیری را آزاد ننموده، این در حالی است که میانجیگری های محلی تاکنون موجب آزادی بیش از هفت هزار اسیر از سوی دو طرف شده است.

وی اضافه نمود که به اسارت در آمدن شمار زیادی از نیروهای متجاوز به یمن در عملیات نصر من الله، دشمن را به اجرای توافق تبادل اسرا، ترغیب نکرد و این امر نشان می دهد که طرف مقابل اهمیتی برای اسرایش قائل نیست.

این در حالی است که توافق سوئد یا استکهلم، سیزدهم دسامبر 2018 حاصل شد و بخشهای اصلی آن درباره آتش بس در استان الحدیده (جبهه غربی یمن) و تبادل اسرا بود.

رئیس کمیته ملی امور اسرای یمن پیش از این نیز اعلام نموده بود که از شروع تشکیل کمیته مذکور در نیمه سال 2015 در300 عملیات تبادل، 7000 اسیر از طرفین یا میانجی گری های محلی آزاده شده اند و سازمان ملل در هیچ یک از آنها ابدا نقشی نداشته است.

وی همچنین گفته بود: عملکرد ضعیف فرستاده سازمان ملل (مارتین گریفیتس) و تیم وی در پرونده اسرا یکی از دلایل لجاجت نیروهای (ائتلاف) متجاوز و مزدوران آنها در اجرایی کردن توافق (سوئد) بوده و هست.(جزئیات بیشتر)

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3616

به "انتقاد مجدد صنعاء از عملکرد فرستاده سازمان ملل در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد مجدد صنعاء از عملکرد فرستاده سازمان ملل در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید