اوجاقی: خورشیدی سورپرایز، سیفی سوپراستار و آهنگریان مسی مسابقات جهانی بودند، درباره پیشنهادات خارجی تابع علی نژاد هستم

به گزارش مجله آزمون اول، حسین اوجاقی، سرمربی تیم ملی ووشوی ایران گفت: رئیس فدراسیون ووشو با تمام استراتژی فدراسیون درباره پیشنهادات خارجی ام تصمیم گیرنده است و من تابع دستورات ایشان هستم.

اوجاقی: خورشیدی سورپرایز، سیفی سوپراستار و آهنگریان مسی مسابقات جهانی بودند، درباره پیشنهادات خارجی تابع علی نژاد هستم

حسین اوجاقی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره قهرمانی تیم ساندای ایران و کسب پنج مدال طلا در پانزدهمین دوره مسابقات جهانی ووشو گفت: واقعاً مسابقات از سطح بسیار بالایی برخوردار بود. از لحاظ کمی 102 کشور در این مسابقات حضور داشتند و از لحاظ کیفی نیز تمام کشورها با قدرت در مسابقات حاضر شده بودند.

وی تأکید کرد: چینی ها به عنوان میزبان خیلی شکیل مسابقات را در دو سالن مجزا برگزار کردند و به نظر من این دوره از همه لحاظ بهترین دوره برگزاری مسابقات جهانی بود و چینی ها میزبانی فوق العاده بودند. در این شرایط ما در کشور چین بالاتر از آنها به مقام قهرمانی رسیدیم و در دو وزن نیز نمایندگان ایران پیروز به شکست چینی ها شدند که کار بسیار بزرگی بود.

سرمربی تیم ملی ووشو خاطر نشان کرد: بیش از 20 نفر از سرمربیان تیم های ملی جهان بعد از قهرمانی ساندای ایران به من تبریک گفتند و از عملکرد بچه های ما شگفت زده بودند. آنها کار ما را با شکست نمایندگان چین و قهرمانی در این کشور بسیار بزرگ می دانستند و درخواست برگزاری اردوی مشترک یا حضور من به عنوان مربی در کشورشان را داشتند. بچه ها واقعاً خیلی خوب کار کردند و عرفان آهنگریان برای قهرمانی در پنج مسابقه مقابل روسیه، فیلیپین، ویتنام و کره جنوبی به برتری رسید.

اوجاقی در پاسخ به این پرسش که بعد از دو دوره قهرمانی در مسابقات جهانی ووشو و کسب بهترین دستاوردهای تاریخ این رشته چه انگیزه هایی دیگری با تیم ملی دارد، گفت: تازه مسابقات به سرانجام رسیده است و تنها یک جلسه محبت آمیز با علی نژاد و تعدادی از مربیان و ورزشکاران داشتم. تا به امروز درگیر التهاب مسابقات و جو و فشار روانی رقابت ها بودم و هنوز به چیزی فکر نکردم که دیگر باید به دنبال چه چیزی باشیم.

وی درباره کار بزرگ علی خورشیدی در دیدار نهایی وزن 80 کیلوگرم با برتری مقابل حریف چینی اش گفت: خورشیدی سورپرایز تیم ما و مسابقات بود. او با وجود اینکه برای اولین بار به عضویت تیم ملی در آمده بود، پیش از فینال در سه دیدار مقابل رقبایی از مصر، ترکیه و لهستان با عملکرد خوب به پیروزی رسید، اما برد او مقابل حریف چینی سورپرایز مسابقات بود.

سرمربی تیم ملی تأکید کرد: حریف چینی یک سر و گردن از خورشیدی بلند تر بود و با توجه به میزبانی از حمایت طرفداران خود نیز برخوردار بود. حریف چینی در دیدارهای گذشته خود نیز با اقتدار رقبایش را برده بود، اما در مبارزه با خورشیدی غافلگیر شد. در کنار خورشیدی، محسن محمدسیفی سوپراستار تیم ما بود که با استفاده از تجربه خود بسیار پرقدرت ظاهر شد.

اوجاقی با تمجید از عملکرد عرفان آهنگریان توضیح داد: عرفان فنی ترین بازیکن تیم ملی بود. سرمربی تیم آرژانتین بعد از سرانجام مسابقات به من گفت همان طور که لیونل مسی در جهانی فوتبال فنی ترین بازیکن است، آهنگریان نیز در ساندای جهان شرایط مسی در فوتبال را به عنوان فنی ترین بازیکن دارد.

وی در خصوص عملکرد سایر بازیکنان تیم ملی ووشو گفت: یوسف صبری جنگنده ترین بازیکن تیم ما بود که در تمام مسابقات خود جنگید و به مدال طلا رسید. میلاد عارفی مقام نیز مسابقات خود را مدیریت کرد و با درایت به مدال طلا رسید. واقعاً از عملکرد تمام بازیکنان راضی هستم.

سرمربی تیم ملی درباره پیشنهادات خارجی خود خاطر نشان کرد: در این مورد صحبت هایی شده است، اما در مقابل تمام پیشنهادات عنوان می کنم که باید با علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو صحبت نمایند. رئیس فدراسیون ووشو با تمام استراتژی فدراسیون در این مورد تصمیم گیرنده است و من تابع دستورات ایشان هستم.

اوجاقی درباره اینکه در صورت موافقت رئیس فدراسیون ووشو دوست دارد مربیگری در خارج از ایران را تجربه کند، گفت: این موضوع چیز مهمی نیست و بیشتر هدف من کشور خودم بوده و هست. خیلی دوست دارم کارهای بزرگی برای کشور خودمان انجام بدهم و این موضوع اصلاً شعار نیست. در رشته خودمان چهار نفر ما را در جهان می شناسند، اما واقعیت این است که یکسری اهداف داشتیم که باید به آنها می رسیدیم و همچنان اهداف دیگر داریم.

وی در سرانجام گفت: بازی های آسیایی برای من خیلی مهم است و دوست دارم با چهار بازیکن به چهار مدال طلا دست پیدا کنم. این موضوعات نیز به صلاحدید علی نژاد بستگی دارد. اگر اهداف ووشوی ایران عملیاتی گردد اصلاً در ووشوی ایران نمی مانم. این اهداف در مسابقات جهانی برآورده شده است، اما باید در بازی های آسیایی نیز به چهار مدال طلا برسیم.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3493

به "اوجاقی: خورشیدی سورپرایز، سیفی سوپراستار و آهنگریان مسی مسابقات جهانی بودند، درباره پیشنهادات خارجی تابع علی نژاد هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اوجاقی: خورشیدی سورپرایز، سیفی سوپراستار و آهنگریان مسی مسابقات جهانی بودند، درباره پیشنهادات خارجی تابع علی نژاد هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید