ایجاد سیستم واحد برای دفاع از خطوط ریلی در فضای سازمان پیمان امنیت جمعی

به گزارش مجله آزمون اول، نشست شورای دائم سازمان پیمان امنیت جمعی با هدف آنالیز مسائل مربوط به تأمین امنیت زیرساخت های ریلی در شهر مسکو برگزار گردید.

ایجاد سیستم واحد برای دفاع از خطوط ریلی در فضای سازمان پیمان امنیت جمعی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در بیشکک، نشست شورای دائم سازمان پیمان امنیت جمعی با هدف آنالیز مسائل مربوط به تأمین امنیت زیرساخت های ریلی در شهر مسکو برگزار گردید.

این جلسه با ریاست امن مامبیتالی اف نماینده دائم قرقیزستان در سازمان پیمان امنیت جمعی، نمایندگان دیگر کشورهای عضو و پیتر تیحاناوسکی معاون دبیر کل سازمان مذکور برگزار گردید.

در حاشیه این نشست جلسه گروه کاری مربوط به ایجاد سیستم واحد دفاع از خطوط ریلی نیز برگزار گردید.

نمایندگان کشورهای مذکور ارائه توافقنامه پیشنهادی مربوط به تأمین امنیت راه آهن در نشست مشترک وزرای دفاع و رؤسای شوراهای امنیت کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی با هدف تکمیل و انجام تغییرات مختلف را آنالیز کردند.

علاوه بر این شورای دائم سازمان پیمان امنیت جمعی مسائل همکاری در زمینه مبارزه با جرائم سایبری و چالش های مرتبط تا سال 2020 را آنالیز نمودند.

نتایج نشست مذکور در جلسات آینده شورای وزرای دفاع، وزرای امور خارجه و رؤسای شوراهای امنیت کشورهای سازمان در ماه نوامبر امسال معرفی می گردد.

شورای دائم سازمان پیمان امنیت جمعی نهاد کلیدی این مؤسسه بین المللی است و هدف آن هماهنگی نهادهای دولتی فعال در بخش امنیت و سیاست خارجی می باشد.

سازمان پیمان امنیت جمعی در سال 1992 و با مشارکت کشورهای ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان و گرجستان تشکیل شد.

این کشورها در سال 2002 تصمیم گرفتند این سازمان را به یک ائتلاف نظامی تبدیل نمایند بعدها کشورهای گرجستان، آذربایجان و ازبکستان از آن جدا شدند.

این سازمان در دوم دسامبر 2004 به عنوان عضو ناظر در مجمع عمومی سازمان ملل متحد پذیرفته شد.

اهداف تشکیل این سازمان، محدود کردن گسترش ناتو و نفوذ آمریکا در حوزه کشورهای همسایه است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و کاهش توان سیاسی، مالی و نظامی فدراسیون روسیه به منظور متحد نگهداشتن کشورهای عضو اتحاد و بالا بردن ظرفیت های نظامی و سیاسی آنها ایجاد شده است.

انتهای پیغام/.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3105

به "ایجاد سیستم واحد برای دفاع از خطوط ریلی در فضای سازمان پیمان امنیت جمعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد سیستم واحد برای دفاع از خطوط ریلی در فضای سازمان پیمان امنیت جمعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید