اینانلو : قبل از قهرمانی آسیا احتیاج به اردوی هانوفر داریم، باید بیشترین سهمیه را در دوحه بگیریم

به گزارش مجله آزمون اول، مربی تیم ملی تیراندازی می گوید که ترجیح این است تیم ملی تیراندازی قبل از مسابقات قهرمانی آسیا یک اردوی خوب در هانوفر داشته باشد.

اینانلو : قبل از قهرمانی آسیا احتیاج به اردوی هانوفر داریم، باید بیشترین سهمیه را در دوحه بگیریم

ابراهیم اینانلو در گفت و گو با خبرنگاران، در خصوص آغاز اردوهای جدید تیم ملی تفنگ اظهار کرد: بعد از مسابقات جام دنیای مونیخ کمی استراحت داریم. فکر می کنم که اردوهای ما از 24 - 25 خرداد آغاز گردد. تیم ملی تپانچه اردوهای خود را از روز گذشته آغاز نموده است. با توجه به اینکه مسابقات دانشجویان دنیا و جوانان دنیا در پیش است تعدادی از تیراندازان تیم ملی باید زودتر اردوها را آغاز نمایند. نصف تیم اصلی ما به مسابقات دانشجویان دنیا می رود و احتمالاً از فردا تمریناتشان آغاز گردد. قرار بود تیم دونفره باشد اما میزبان ایتالیا درخواست تیم سه نفره داشته است. هنوز اسامی قطعی نیست ولی مهیار صداقت، امیرمحمد نکونام، نجمه خدمتی و فاطمه کرم زاده در لیست ما بودند اما نفرات سوم را باید انتخاب کنیم.

اینانلو در خصوص نتایج تیراندازان در مسابقات جام دنیای مونیخ گفت: نتیجه تیراندازان در مونیخ خوب بود هرچند که به کسب سهمیه المپیک منجر نشد. باید اکنون به آن ها فرصت بدهیم تا کمی استراحت نمایند و برای جام دنیای ریو حاضر شوند. برای ریو احتمالاً تیم کامل اعزام نگردد و کسانی که شانس کسب مدال هستند به ریو می روند. هزینه اعزام به ریو زیاد است. باید اردو آغاز گردد تا ببینیم چه می گردد. ما مقداری فشنگ، قطعات و لوازم هم از آلمان تهیه کردیم که فکر می کنم تا مسابقات ریو و قهرمانی آسیا دوحه کافی باشد. حدوداً اندازه است و به نسبت خوب است. نمی توان تعداد را با کشورهای دیگر مقایسه کرد اما با قبل خود که مقایسه می کنیم خیلی بهتر از چند ماه گذشته است. حداقل مقداری فشنگ برای تمرین و مسابقه داریم. خدا را شکر این فشنگ ها تست شده هم هستند. هر کدام از تیراندازان شاید حدود 1000 تا 1500 فشنگ خوب برای مسابقه داشته باشند. می توانیم تعدادی از اینها را در تمرینات استفاده کنیم و تعدادی را هم برای مسابقات جام دنیای ریو و قهرمانی آسیا کنار بگذاریم.

مربی تیم ملی تفنگ در خصوص سهمیه ندریافت الهه احمدی در جام دنیای مونیخ گفت: نتیجه احمدی در مسابقات خوب بود اما بعضی مواقع نتایج خیلی نزدیک است. احمدی در هر سه مسابقه در مونیخ خوب تیر زد اما هر بار با اختلاف خیلی کم به فینال نرسید. کارش در مسابقات خوب بود، ولی باید قبول کنیم که بابت دریافت سهمیه شاید بیشتر از بقیه فشار روی الهه باشد. امیدوارم که در مسابقات بعدی بتواند سهمیه بگیرد. اگر بتواند در ریو سهمیه المپیک را بگیرد که کار راحت تر می گردد. از طرف دیگر تعدادی از قهرمانان در مونیخ سهمیه دریافتد و مقداری کار ما را برای ریو راحت تر شده و امیدوارم که در ریو نتیجه بهتری بگیریم.

اینانلو در پاسخ به این سوال که در نهایت فکر می کنید تیراندازان چند سهمیه المپیک بگیرند گفت: فکر می کنم بیشترین سهمیه ها را در قهرمانی آسیا دوحه بگیریم. در دوره قبل ما سه سهمیه در آسیایی و دو سهمیه در دنیای گرفتیم. سال جاری هم فکر می کنم بیشترین سهمیه را در آسیایی بگیریم، البته اگر بتوانیم شرایط را مهیا کنیم. از طرفی هم تعدادی از آسیایی ها تاکنون سهمیه گرفته اند و این به ما کمی یاری می نماید. امیدوارم که حداقل به اندازه و یا بیشتر از دوره قبل بتوانیم سهمیه بگیریم.

مربی تیم ملی تیراندازی در پاسخ به این سوال که رئیس فدراسیون گفته است در صورتی که مربیان تقاضای اردوی تدارکاتی داشته باشند این اردو مهیا خواهد شد، گفت: قطعاً قبل از مسابقات قهرمانی آسیا اگر وضعیت اقتصادی خوب باشد ترجیح بر این است که یک اردوی خوب در هانوفر داشته باشیم تا تیراندازان خود را آماده نمایند. این اردو هم بیشتر برای بحث روانی است. امیدوارم اگر بحث اقتصادی مطرح نگردد، این اردو انجام گردد. در برنامه تیم ملی این اردو دیده شده است.

وی در ادامه گفت: متأسفانه قبل از مسابقات مونیخ تنها سه روز در هانوفر اردو داشتیم. قطعاً اگر بیشتر بود نتیجه ها بهتر می شد. تیم قزاقستان 16 روز در هانوفر اردوی خیلی خوبی داشت ولی در همه رشته ها ضعیف تر از ما ظاهر شدند. تیم ما تیم خوبی است اما همه چیز به شرایط آمادگی بستگی دارد هر چه شرایط آمادگی بهتر باشد نتیجه بهتر خواهد شد. امیدوارم بتوانیم شرایط خوبی برای بچه ها فراهم کنیم تا بتوانند راحت تر تیر بزنند. بچه ها به اندازه کافی تجربه دارند و فقط بحث آمادگی و روانی است که اگر خوب باشد نتیجه بهتری خواهند گرفت.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1630

به "اینانلو : قبل از قهرمانی آسیا احتیاج به اردوی هانوفر داریم، باید بیشترین سهمیه را در دوحه بگیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینانلو : قبل از قهرمانی آسیا احتیاج به اردوی هانوفر داریم، باید بیشترین سهمیه را در دوحه بگیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید