برگه اقامت طلایی قبرس در دستان شاهزاده سعودی

به گزارش مجله آزمون اول، سایت ویژه گزارش جرایم سازمان یافته و موارد فساد در دنیا OCCRP خاطرنشان کرد، یک شاهزاده مشهور سعودی از اعضای هیئت بیعت با ولیعهد این کشور برای خود و خانواده اش اقامت طلایی یا ویزای طلایی قبرس را اخذ نموده و برای دریافت گذرنامه این کشور کوشش نموده است.

برگه اقامت طلایی قبرس در دستان شاهزاده سعودی

به نقل از سایت عربی 21، سایت OCCRP در گزارش خود آورده است، سعود بن عبدالمحسن بن عبدالعزیز، برادرزاده سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و امیر سابق استان حائل چند ماه پس از برکناری از سمت خود در آوریل 2017 به همراه همسر و پنج فرزندش ویزای طلایی قبرس را اخذ کرد.

این شاهزاده سعودی 73 ساله مجوز مهاجرت را ارائه کرد تا علاوه بر ویزای طلایی که اخذ نموده و از شرایط آن سرمایه گذاری حداقل دو میلیون یورویی است، بتواند گذرنامه قبرس را هم به دست آورد.

طبق گزارش سایت مذکور، وزارت کشور قبرس درخواست شاهزاده سعودی و خانواده اش را به دولت ارجاع داد، اما قبرس از این مسأله نگران بود که با دادن مجوز اقامت به شاهزاده سعودی روابط حسنه میان دو کشور خدشه دار گردد.

شاهزاده سعودی دسامبر 2017 چند روز پس از آن برای اخذ گذرنامه قبرس اقدام کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان علیه شاهزاده های سعودی کمپین فسادی را راه انداخت و تعدادی از آنها را در هتل ریتز کارلتون شهر ریاض بازداشت کرد.

فرزندان این شاهزاده سعودی که برای اخذ گذرنامه قبرس اقدام کردند نوره 47 ساله، فیصل 43 ساله، الجوهره 42 ساله، بدر 39 ساله و عبدالمحسن 35 ساله هستند.ایسنا

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 11356

به "برگه اقامت طلایی قبرس در دستان شاهزاده سعودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگه اقامت طلایی قبرس در دستان شاهزاده سعودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید