بچه ها کار زنجانی تحت تعلیم هستند

به گزارش مجله آزمون اول، خبرنگاران/زنجان معاون آموزش سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: به دلیل کم بودن تعداد بچه ها کار در استان، این بچه ها با همکاری بهزیستی آموزش داده می شوند.

بچه ها کار زنجانی تحت تعلیم هستند

فرحناز فتحی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: ریشه کنی بی سوادی از برنامه های مهم و راهبردی حوزه سوادآموزی است که در این راستا، شناسایی، جذب و باسواد کردن افراد 10 تا 49 سال در استان با کوشش و جدیت بیشتری دنبال می گردد.

این مسئول ادامه داد: برای زنجان برازنده نیست که حتی یک بیسواد داشته باشد و اولویت در برنامه ریزی ها، افراد 10 تا 49 ساله را شامل می گردد که خوشبختانه با اقدامات چند سال گذشته، مبادی ورودی بی سوادی در این استان بسته شده است و در این ارتباط زنجان جزو استان های اول و دوم واقع شده است.

وی با اشاره به برنامه های مختلف حوزه سوادآموزی در مورد آموزش بی سوادان گروه سنی 10 تا 49 ساله، اضافه کرد: آموزش بی سوادان گروه سنی 10 تا 20 ساله (بچه ها کار، بی سرپرست و بد سرپرست و معلول)، ایجاد مرکز یادگیری محلی، آموزش مهارت های اساسی حقوق شهروندی و مهارت های فردی و اجتماعی و اجرای طرح حلقه های کتاب و کتابخوانی برای سوادآموزانی که دوره سوادآموزی را گذرانده اند، از جمله برنامه ها است و از آنجایی که در استان زنجان تعداد بچه ها کار کم است، با همکاری بهزیستی این بچه ها نیز تحت پوشش قرار می گیرند.

فتحی توضیح داد: اجرای طرح خواندن با خانواده برای سوادآموزان دوره سوادآموزی و تحکیم به منظور توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و برگزاری دوره های ارتقای توانمندی کارشناسان سوادآموزی مناطق و نواحی استان و ارائه آموزش های ICDL (مهارت کار با رایانه) و طرح نماز کلید بهشت در راستای تقویت ساحت اعتقادی و دینی سند تحول بنیادین از دیگر برنامه های اجرایی در حوزه معاونت سوادآموزی است.

معاون آموزش سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، اظهار داشت: سوادآموزی در سه دوره سوادآموزی، دوره تحکیم سواد و دوره انتقال متناسب با فرآیندهای تعریف شده برای گروه های هدف برگزار می گردد و در این میان راه اندازی مراکز یادگیری در راستای تحقق شعار آموزش برای همه گامی است که یونسکو در کاربردی کردن آموزش و بزرگسالان و ترویج یادگیری گام برداشته است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5057

به "بچه ها کار زنجانی تحت تعلیم هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها کار زنجانی تحت تعلیم هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید