بی خانمان 700 نفر در آتش سوزی جنگل های شیلی

به گزارش مجله آزمون اول، بیش از 245 خانه در آتش سوزی جنگل های شهر والپارایسو شیلی پیش از آغاز جشن شب کریسمس تخریب شده و 700 نفر نیز بی خانمان شدند.

بی خانمان 700 نفر در آتش سوزی جنگل های شیلی

به گزارش، به نقل از رویترز، آتش سوزی در جنگل های شهر والپارایسو (بالپارایسو) شیلی باعث تخریب بیش از 245 خانه و بی خانمانی 700 نفر شد.

سباستین پینه را، رئیس جمهور شیلی، روز پنجشنبه در بازدید از مناطق آسیب دیده گفت: بابت آنچه باید شب خوبی و صلح بود، اما به این تراژدی تبدیل شد عمیقاً متأسفم.

این درحالی است که بعضی منابع این آتش سوزی را عمدی توصیف نموده و گفتند که آتش از جنگل های مجاور شهر والپارایزو آغاز شده و به خط ساحلی سرایت نموده است.

خانه های چوبی ساخته شده در امتداد سواحل این شهر که طعمه حریق شدند، به خاطر تنوع رنگشان مشهور بودند و یکی از قطب های توریستی پرو محسوب می شدند.

ساکنین این خانه ها تنها اندکی پیش از آغاز جشن شب کریسمس با مشاهده نزدیک شدن شعله های آتش، مجبور به ترک منازلشان شدند.

: محکومیت سرکوب تظاهرات در شیلی از سوی سازمان ملل

آتش ده ها خانه را در شهر والپارایسو شیلی تحت محاصره قرار داد

یکی از ساکنین منازل تخریب شده گفت: سال های زیادی از عمرم را صرف جمع کردن پول برای هزینه های ساخت خانه ام کردم و حالا که بازنشسته شده ام هیچ راهی برای بازگرداندن آن ندارم.

این آتش سوزی عصر روز پنجشنبه با یاری 9 تیم آتش نشانی، 5 بالگرد و دو کامیون آب پاش مهار شد. با این حال علاوه بر منازل تخریب شده، چیزی حدود 132 هکتار از پوشش گیاهی حاشیه شهر از بین رفت.

شهردار والپارایزو گفت شکایتی درخصوص این آتش سوزی عمدی تنظیم شده است و عوامل این خسارت گسترده پس از شناسایی، مورد محاکمه قرار خواهند گرفت.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5071

به "بی خانمان 700 نفر در آتش سوزی جنگل های شیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی خانمان 700 نفر در آتش سوزی جنگل های شیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید