ترویج و توسعه فرهنگ و ورزش

به گزارش مجله آزمون اول، پریسا اشرفی- البرز-خبرنگار:با گسترده شدن روزافزون خدمات شهرداری ها دیگر شهروندان خدمات شهرداری را تنها به آسفالت کردن معابر و جمع آوری زباله ها محدود نمی دانند؛ حالا ورزش و فرهنگ 2 مقوله اساسی در حوزه شهرداری هاست که از ارکان اصلی مدیریت شهر بر اساس دیدگاه انسان محوری به حساب می آید.

ترویج و توسعه فرهنگ و ورزش

ساخت فرهنگسراها، سرای محله، سالن های سینما و برنامه های مختلف فرهنگی و همچنین ترویج و توسعه ورزش همگانی، ساخت ایستگاه های تندرستی، سالن های ورزشی، جاده سلامت و ... ازجمله وظایف شهرداری در حوزه فرهنگ و ورزش است. بودجه شهرداری کرج نیز با این که در سال 98 عمرانی بسته شده و بیشتر به اتمام طرح های ناتمام عمرانی اختصاص خواهد داشت، اما مدیریت شهری از حوزه فرهنگ و ورزش نیز غافل نشده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج با بیان این که از بودجه سال 98 شهرداری بیش از 2 هزار میلیارد ریال برای توسعه فعالیت های فرهنگی و ورزش همگانی در این کلان شهر اختصاص خواهد یافت می گوید: توسعه ورزش همگانی یکی از رسالت های ذاتی مدیریت شهری کرج بوده که بر خلاف آنچه بعضی مدعی اند، وظیفه قهرمان پروری بر عهده نهاد ورزش و جوانان است، نه شهرداری ها، اما شهرداری نیز در این زمینه نقش دارد.

اکبر سلیم نژاد می افزاید: مدیریت شهری کرج برای توسعه نشاط اجتماعی موظف به تقویت زیرساخت های ورزش همگانی است و برای همین موضوع سالانه مبالغ سنگینی نیز هزینه می گردد.وی اضافه می نماید: سرمایه گذاری فرهنگی و ورزشی نوعی سرمایه گذاری ایمن برای جامعه عاری از مسائل اجتماعی است، اما متاسفانه زیرساخت های غنی سازی اوقات فراغت بسیار ضعیف است و ما باید به دنبال ارتقای سرانه های رفاهی، ورزشی و فرهنگی باشیم و نسبت به کارهای هنری و اجتماعی دید گسترده تری پیدا کنیم.

عضو شورای شهر کرج ادامه می دهد: شهرداری کرج هر ساله طرح هایی برای ترویج ورزش همگانی در مناسبت های مختلف اجرا می نماید.سلیم نژاد با اشاره به اهمیت پرداخت عوارض به موقع از سوی شهروندان، برای پیشرفت طرح ها و ارائه خدمات به شهروندان می گوید: در صورتی که مردم عوارض خود را پرداخت نکنند، ما نمی توانیم به اقدامات اجرایی در زمینه های مختلف سرعت ببخشیم، بلکه با حمایت شهروندان و هم افزایی همه نهادهای مربوطه می توانیم پیشرفت مطلوبی را در زمینه خدمت رسانی ببینیم.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1404

به "ترویج و توسعه فرهنگ و ورزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترویج و توسعه فرهنگ و ورزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید