تنگه سرحه به عنوان روستای ملی حصیر بافی معرفی می گردد

به گزارش مجله آزمون اول، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از معرفی روستای تنگه سرحه به عنوان روستای ملی حصیربافی اطلاع داد.

تنگه سرحه به عنوان روستای ملی حصیر بافی معرفی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم علیرضا جلالزهی مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان اظهار گفت: با توجه به سفر هیئت دولت به سیستان و بلوچستان در کوشش اقدامات ملی شدن روستای تنگ سرحه را به عنوان روستای حصیر بافی فراهم کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از این اقدامات دیگر نقاط استان را که ظرفیت ملی شدن دارند را هم ثبت خواهیم کرد تا توانمندی های سیستان و بلوچستان در حوزه های طبیعی، تاریخی، میراثی و معنوی به منصه ظهور و اجرا برسد.

او با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین نگاه هایی که در بحث صنایع دستی سیستان و بلوچستان وجود دارد توسعه توانمندی مردمی است که از این طریق درآمد کسب می نمایند اضافه نمود: وجود 51 درصد جمعیت در روستاهای این استان نشان می دهد که در سیستان و بلوچستان ظرفیت های زیادی در زمینه صنایع دستی وجود دارد.

او اعلام کرد: یکی از نگاه های ویژه و استراتژیک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در صنایع دستی توجه به صنعتگران استان است که با این نگاه ویژه و چشم انداز امیدواریم اتفاقاتی رخ دهد که زمینه ساز توسعه صنایع دستی استان سیستان و بلوچستان باشد.

جلالزهی با بیان اینکه متاسفانه آنطور که باید صنایع دستی سیستان و بلوچستان دیده نشده است اظهار داشت: بسیاری از افرادی که در بحث توسعه و توانمندی صنایع دستی کار می نمایند معیشت شان از همین راه است به همین دلیل ما به عنوان متولی باید زمینه گذار یک اقتصاد معیشتی و یک اقتصاد پایدار در زمینه صنایع دستی برای مردم باشیم.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 445

به "تنگه سرحه به عنوان روستای ملی حصیر بافی معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنگه سرحه به عنوان روستای ملی حصیر بافی معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید