خطرناک ترین ورزش های جهان در شگفت انگیزترین مکان های ورزشی جهان

به گزارش مجله آزمون اول، تجربه هیجان در انجام خطرناک ترین ورزش های دنیا باعث بروز فعل و انفعالاتی در بدن می گردد که برای بسیاری از مردم لذت بخش است. به همین دلیل افراد زیادی در سراسر دنیا این شجاعت را به خرج می دهند تا به ورزش هایی هیجان آور و گاهی خطرناک روی بیاورند و این لذت را چند باری امتحان نمایند. ورزش های خطرناکی چون پریدن از کوه های بلند، شیرجه زدن از ارتفاع، موج سواری در مناطق آتشفشانی، غواصی در اعماق اقیانوس و... . حال تصور کنید این ورزش های خطرناک و هیجان آور را در مکان هایی تجربه کنید که از خطرناک ترین مکان های ورزشی دنیا هستند و شهرت بسیاری دارند. اگر از آن دست مردمانی هستید که شجاعت خطر کردن را دارید و تجربه هیجان این ورزش ها را دوست دارید همراه ما باشید تا با 10 مکان شگفت انگیز دنیا، برای انجام ورزش های خطرناک آشنا شوید.

خطرناک ترین ورزش های جهان در شگفت انگیزترین مکان های ورزشی جهان

1 - پریدن از پل روی آبشار ویکتوریا در زامبیا و زیمباوه

ایستادن بر فراز پلی که در مرز کشور های زامبیا و زیمباوه و بر روی رودخانه ای پر از تمساح کشیده شده است به خودی خود هیجان آور می باشد. حالا فرض کنید که قصد دارید با ابزار لازم ورزشی از بالای این پل خطرناک به پایین بپرید. البته اگر این پیش فرض را هم به ذهن خود اضافه کنید که این مکان برای این ورزش خطرناک شاید یکی از شگفت انگیزترین مکان های ورزشی دنیا باشد اما امن ترین آن نیست، به حتم هیجان زده تر خواهید شد. شگفت انگیز تر آن که بدانید در سابقه ورزشی این مکان شگفت انگیز و هیجان آور افتادن یک زن استرالیایی به داخل آب هم ثبت شده که البته زنده مانده است. اگر هیجان و خطر را دوست دارید سری به این مکان شگفت انگیز دنیای بزنید و از بالای پل بپرید.

2 - موج سواری با کایت در تاریفای کشور اسپانیا

موج سواری آن هم با کایت بر روی دریا می تواند علاوه بر خطر، بسیار هم هیجان انگیز باشد. این مکان یکی از شگفت انگیزترین مکان های ورزشی دنیا است که به دلیل داشتن تونل بادی طبیعی و تقریبا دائمی، محل و مقصد سفر عاشقان ورزش موج سواری با کایت است. این مکان شگفت انگیز و هیجان آور در تنگه جبل الطارق قرار گرفته است که برای رسیدن به آن باید وارد کشور اسپانیا شوید و به تاریفا بروید.

3 - موج سواری بر روی کوهی آتشفشانی در لئون کشور نیکاراگوئه

شاید از دیدن کلمه موج سواری بر روی آتشفشان تعجب کنید اما افرادی که دست به این ورزش خطرناک و شگفت انگیز زده اند هیجان حاصل از آن را هیچ گاه فراموش نمی کنند. برای انجام این ورزش که یکی از خطرناک ترین ورزش های دنیا است، باید راهی مکانی در دنیا شوید که در کشور نیکاراگوئه قرار گرفته است و ششصد و نه متر صعود کنید. موج سواری بر روی کوه آتشفشانی سرو نگرو که در بعضی نقاط خود دارای برف و آب است و نرم هم نیست یکی از سخت ترین و البته خطرناک ترین ورزش های دنیا محسوب می گردد.

4 - یخ نوردی بر روی آبشار هلمکن در کشور کانادا

مکان بریتیش کلمبیا در کشور کانادا دارای غاری است در نزدیکی آبشار هلمکن که یکی از شگفت انگیز ترین مکان های ورزشی دنیا به حساب می آید. کسانی که به ورزش پر هیجان یخ نوردی علاقه دارند با انجام این ورزش در شیب دار ترین مکان دنیا، هیجان و خطر این ورزش را دو چندان می کنند و لذت می برند.

5 - قایق رانی در آب های خروشان رودخانه ریو اوپانو در کشور اکوادور

چندین رودخانه خروشان در دنیا وجود دارند که قایقران های این ورزش برای ایجاد هیجان بیشتر به آن ها سفر می کنند اما بدون هیچ تردیدی یکی از شگفت انگیزترین و در عین حال زیباترین رودخانه های خروشان دنیا رودخانه ریو اوپانو در کشور اکوادور است. کسانی که این ورزش را در این رود و در میان کوه های آند تجربه نموده اند می دانند که برای رسیدن به اوج هیجان چه خطری را به جان خریده اند. معنی این رودخانه شگفت انگیز در زبان بومی رودخانه آبشار های مقدس است که خود گویای همه چیز هایی است که قرار بود درباره این بخش از دنیا بدانید.

6 - پرش از ارتفاعات کوه بلان در کشور فرانسه

پریدن با Wingsuit از هر ارتفاع و مکانی به قدری هیجان آور و خطرناک است که تنها افراد عاشق و شجاع به این ورزش روی می آورند. این ورزش که در حقیقت پوشیدن لباسی است الهام گرفته شده از پرندگان که شما را به پرواز در می آورد (Wingsuit) یکی از هیجان انگیز ترین ورزش های دنیا محسوب می گردد. بعضی علاقمندان خطر برای هیجان انگیز تر کردن این ورزش راهی یکی از خطرناک ترین مکان های ورزشی دنیا یعنی بلند ترین قله رشته کوه آلپ می شوند و خود را به ارتفاع سه هزار و ششصد و پنجاه و شش متری بلان در فرانسه می رسانند. پریدن از این ارتفاع نیاز به تمرکز بالایی دارد چرا که چنان منظره بی بدیلی از دنیا مشاهده خواهید کرد که دچار هیجان مضاعف خواهید شد.

7 - راه رفتن بر روی طناب در ارتفاع موآب ایالت یوتا در کشور آمریکا

مناظر بکر، دیدنی و شگفت انگیز دره های اطراف موآب در ایالت یوتای کشور آمریکا باعث شده تا علاقمندان هیجان، به کاری جدید دست بزنند و از خطر تعریفی جدید بسازند. این عاشقان خطر و هیجان در این مکان که به جرات می توان گفت یکی از خطرناک ترین مکان های ورزشی دنیا است، مشغول راه رفتن بر روی طناب می شوند و کاری می کنند که شاید شگفت انگیزتر از مناظر طبیعی دره های موآب باشد.

8 - دویدن همراه گاو های نر و خشمگین در پامپلونای کشور اسپانیا

بسیاری از مردم دنیا معتقدند که گاو بازی یک ورزش محسوب نمی گردد اما از هیجان و خطر دویدن با گاو های جشنواره سان فرمین پامبلونای اسپانیا به راحتی نمی توانند بگذرند. در حقیقت افراد عاشق هیجان و خطر از ششم تا چهاردم جولای خود را به منطقه ای می رسانند که راس ساعت هشت و با صدای ناقوس کلیسا، گاو های آماده برای گاو بازی از آن مکان رها می شوند تا همراه با دویدن مردم به سمت میدان شهر راهنمایی شوند. اگر تناسب اندام و قدرت بدنی کامل ندارید بدون هیچ تردیدی قید این کار را بزنید. جالب است بدانید که در این بخش از دنیا برای دویدن گاو هم واژه ای جدا گانه دارند و به آن Encierro می گویند.

9 - پریدن از بالای صخره ای در پمبروک شایر کشور ولز

در این جا دیگر خبری از طناب و حفاظ نیست. باید از بالای صخره به داخل آب بپرید و همه خطر های آن را به جان بخرید. فاصله آب تا لبه صخره بسیار زیاد است اما به قدری این مکان زیبا و شگفت انگیز است که یکی از مسابقات دنیای شیرجه در آن برگزار می گردد. صخره پمبروک کشور ولز در مسابقات دنیای شیرجه رد بول (Red Bull) استعداد های فراوانی را به این ورزش هیجان انگیز اضافه نموده است.

10 - غواصی کردن در حفره بزرگ آبی در کشور بلیز

حفره ای شگفت انگیز به عمق 122 متر و عرض 298 متر با داشتن گونه های فراوان حیات و شگفت انگیز ترین مرجان های دنیا در کشور بلیز که یکی از شگفت انگیزترین مکان های ورزشی دنیا است، مکانی است وسوسه انگیز برای غواصانی که کمی به خطر و هیجان عشق می ورزند. غواصی کردن در بزرگ ترین حفره بزرگ آبی دنیا می تواند پر از لذت و شوق باشد.

سخن آخر

هیجان و خطر کلید واژه هایی است که بسیاری از مردم دنیا علاقه دارند به آن بپردازند. انجام این ورزش ها در مکان هایی شگفت انگیز گزینه دیگری است که کلید واژه های را حساس تر و قدرتمند تر می سازد. تعداد این مکان ها در سراسر دنیا بی شمار است ولی شما در این مطلب با ده نمونه مشهور آن آشنا شدید.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همگردی
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2713

به "خطرناک ترین ورزش های جهان در شگفت انگیزترین مکان های ورزشی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطرناک ترین ورزش های جهان در شگفت انگیزترین مکان های ورزشی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید