خط اعتباری 1.2 میلیارد پوندی برای ساخت مرکز بین المللی مالی در تاشکند

به گزارش مجله آزمون اول، معاون وزیر تجارت بین المللی انگلستان بر اهمیت افتتاح خط اعتباری به ارزش یک میلیارد و 250 میلیون پوند توسط آژانس تامین مالی صادراتی انگلستان و حمایت از ایده ایجاد مرکز بین المللی مالی در شهر تاشکند تاکید کرد.

خط اعتباری 1.2 میلیارد پوندی برای ساخت مرکز بین المللی مالی در تاشکند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، عبدالعزیز کامل اف وزیر امور خارجه ازبکستان در شهر لندن با گریم استوارت معاون وزیر تجارت بین المللی انگلستان دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار بر همکاری های دوجانبه مالی تأکید شد.

طرفین تاکید کردند اصلاحات همه جانبه در ازبکستان برای تجار 2 کشور جهت گسترش همکاری های متقابل در زمینه های مالی و بازرگانی، سرمایه گذاری، مالی و دیگر حوزه ها چشم اندازهای جدیدی را باز می کند.

همچنین 2 طرف تاکید کردند گرچه مبادلات بازرگانی ازبکستان و انگلستان در سال 2018 میلادی تقریبا 40 درصد افزایش پیدا کرده و از سطح 235 میلیون دلار فراتر رفته اما هر دو کشور برای افزایش مبادلات بازرگانی از پتانسیل قابل ملاحظه ای برخوردار هستند.

طرفین نتایج بیست و چهارمین نشست شورای بازرگانی و سرمایه گذاری ازبکستان و انگلستان در 28 فوریه در تاشکند را که در آن اسنادی برای اجرای طرح هایی به ارزش بیش از 310 میلیون دلار امضا شد، مثبت ارزیابی کردند.

معاون وزیر تجارت بین المللی انگلستان نیز بر اهمیت افتتاح خط اعتباری به ارزش یک میلیارد و 250 میلیون پوند توسط آژانس تامین مالی صادراتی انگلستان و حمایت از ایده ایجاد مرکز بین المللی مالی در شهر تاشکند تاکید کرد.

طرفین بر آمادگی خود برای حمایت از بازرگانان 2 کشور تاکید و برنامه های آنها برای گسترش همکاری ها کردند.

انگلستان یکی از بزرگترین همکاران مالی و بازرگانی ازبکستان در اروپا است که مبادلات بازرگانی این 2 کشور در سال 2018 میلادی با 37 درصد افزایش نسبت به سال 2017 میلادی در سطح 235 میلیون و 900 هزار دلار قرار گرفته است.

هم اکنون در ازبکستان 567 واحد شرکت با سرمایه گذاری سرمایه گذاران انگلستان از جمله 396 واحد شرکت مشترک و 162 واحد شرکت با 100 درصد سرمایه سرمایه گذاران انگلیسی در زمینه های صنایع غذایی، معدن، داروسازی و نساجی و همچنین تجارت و خدمات فعالیت می کنند.

انگلستان استقلال این کشور را در تاریخ 31 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 18 فوریه سال 1992 میلادی بین این 2 کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1836

به "خط اعتباری 1.2 میلیارد پوندی برای ساخت مرکز بین المللی مالی در تاشکند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط اعتباری 1.2 میلیارد پوندی برای ساخت مرکز بین المللی مالی در تاشکند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید