خودروهای آینده جگوار و کنترل مغز و قلب راننده!

به گزارش مجله آزمون اول، شرکت جگوار می خواهد خودرو هایی تولید کند که امواج مغزی راننده را بررسی نمایند و با کنترل شرایط سلامت راننده، کارهای او را پیش بینی نمایند.

خودروهای آینده جگوار و کنترل مغز و قلب راننده!

مختصری درباره شرکت جگوار کارز

جگوار کارز (Jaguar cars) شرکت خودرو سازی انگلیسی و چند ملیتیمی باشد که دفتر مرکزی آن در شهر وایتلی، کاونتری در کشور انگلستانواقع شده است. این شرکت در حال حاضر زیر مجموعه ای از گروه خودروسازی جگوار لندرور محسوب می شودکه خود از شرکت های تابعه کمپانیهندی تاتا موتورز است .

کنترل قلب و مغز راننده توسط خودروهای جگوار

خودرویی که امواج مغزی راننده را بررسی می کند و با کنترل شرایطسلامت راننده، کارهای او را پیش بینی می کند بسیار آینده پندارانه است ولی همهاینها عناصر گوناگون پروژه هایی می باشند که جگوار مشغول کار بر روی آن ها می باشد تا خودرو های هوشمندتر و ایمن تری ارائهکند .

شرکت جگوار بعد از آنکه اعلام نمود مشغول طراحی حس گرهایی برای تشخیصچاله ها می باشد، اخیرا در خبری عنوان کرده که در حال کار بر روی فناوری هایبسکمک است که با کنترل کردن شرایط راننده باعث جلوگیری از تصادفات می شوند و حسششم نامیده می شوند .

مدیر تحقیقات و فناوری جگوار ولفگانگ ایپل در این زمینهگفته است: اعتقاد ما بر این است، فناوری هایی که هم اکنون در عرصه هوافضا وپزشکی مورد بهره وری هستند، می توانند کمک شایانی به بهبود ایمنی جاده و بالا بردنتجربه راننده کنند .

شگفت انگیزترین پروژه در بین پروژه های در دست طراحی جگوار فناوری مونیتور مغز می باشد. جگوار تصمیم دارد خودروهایشانبتوانند تشخیص دهند که آیا راننده به جاده توجه دارد؟ و بدین ترتیب با هشدار بهراننده از حواس پرتی او جلوگیری کنند .

این کار با مونیتور امواج مغزی که نشان می دهند فرد خسته یا دچار حواسپرتی می باشد امکان پذیر است ولی به غیر از مسئله اطمینان پذیری، مشکل اینجاست کهمونیتورهای فعلی امواج مغزی نیازمند به استفاده از هدست می باشند ولی جگوار می خواهدبه وسیله حسگرهایی که در فرمان خودرو تعبیه می شوند، امواج مغزی را مونیتور نماید.این خودرو ساز ظاهرا تصمیم دارد از فناوری ناسا برای کنترل تمرکز خلبانان استفادهنماید .

اگر این فناوری نتیجه بخش باشد، شرکت جگوار سعی می کند با مرتعش نمودنفرمان یا پدال ها توجه راننده را به رانندگی بازگرداند و اگر این هم مثمر ثمر نبودبه صداهای هشدار دهنده روی آورد. این تحول هم اکنون مطمئنا کمک خوبی محسوب می شودولی از نظر شرکت جگوار در آینده که خودرو های خودران ارائه می گردند بسیار مهمخواهد بود. خودرو امکان دارد در یک وهله کنترل را به راننده واگذار کند و در اینشرایط اطمینان از اینکه راننده آمادگی دارد بسیار حائز اهمیت می باشد .

شرکت جگوار همچنین تصمیم دارد سلامت راننده را به وسیله مونیتور ضربانقلب و تنفس وی کنترل نماید. این خودروساز در حال سنجش یک حسگر پزشکی می باشد که می توانددر صندلی قرار گیرد و ضربان قلب و تنفس راننده را به وسیله ارتعاش کنترل نماید.شرکت جگوار امید بر آن دارد که این حس گرها بتواند تغییرات ناگهانی در شرایط رانندهرا تشخیص بدهند و اطلاعات لازم را محیا کنند که نشان می دهد چه زمانی راننده درشرایط مطلوب برای رانندگی نیست .

نکته جالب توجه در رابطه با این پروژه این می باشد که شرکت جگوار حتیدر نظر دارد که خودرو بتواند استرس خیلی کم راننده را نیز تشخیص بدهد و با پخشآهنگ ملایم او را آرام نماید .

این دو پروژه تحقیقاتی قسمتی از تلاش های شرکت جگوار برای ایمن سازیرانندگی اتوماتیک می باشند ولی این شرکت پروژه های دیگری نیز دارد که برای خودرو هایفعلی مناسب می باشند، که از آن پروژه ها می توان پدال سرعت لمسی را نام برد، که می تواندبا هدف هشدار به راننده درباره سرعت غیرمجاز مرتعش شود و همچنین پروژه یک سیستماطلاعاتی سرگرمی که می تواند تشخیص دهد راننده تصمیم دارد چه دکمه ای را لمس نمایدو بدین ترتیب، ظاهرا با بهره گیری از دوربین ها حرکت دست راننده را دنبال می کند .

امکان دارد مصرف کنندگان برای بهره مندی از این فناوری ها سال هایزیادی منتظر بمانند. ولی همواره خبرهایی از تکنولوژی هایی که شرکت جگوار می خواهدبرای خودرو هایش پیاده سازی کند منتشر می شود .

منبع: سایت Be6

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: setare.com
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8941

به "خودروهای آینده جگوار و کنترل مغز و قلب راننده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای آینده جگوار و کنترل مغز و قلب راننده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید