درخواست یاری رئیس منطقه کردستان عراق از آمریکا و جامعه بین الملل

به گزارش مجله آزمون اول، رئیس منطقه کردستان عراق، یاری آمریکا و جامعه بین الملل به بغداد و اربیل را ضروری دانست.

درخواست یاری رئیس منطقه کردستان عراق از آمریکا و جامعه بین الملل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نیچروان بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق، گفت که اعتراض های مردمی در این کشور که از اکتبر گذشته شروع شده، بر روی این منطقه نیز تاثیر می گذارد و از واشنگتن و جامعه بین الملل می خواهد که به بغداد و اربیل یاری نمایند.

به نوشته پایگاه خبری بغداد الیوم، در بیانیه دفتر ریاست منطقه کردستان آمده که بارزانی در مصاحبه با رابرت کارم مشاور امنیت ملی مجلس سنای آمریکا که به منطقه کردستان عراق سفر نموده، با او درباره جدیدترین تحولات عراق و منطقه و شیوه های تعامل با آن، رایزنی و بر احتیاج کشورش به امنیت و ثبات سیاسی، امنیتی و درک صحیح مطالبات قانونی معترضان و رد هرگونه خشونت تاکید نمود.

بر اساس این گزارش، بارزانی در این ملاقات گفت که منطقه کردستان به دنبال حل و فصل کلیه اختلافات با دولت فدرال عراق به وسیله مصاحبه و توافق بر اساس قانون اساسی این کشور است. اوضاع در عراق و تظاهرات ها و حوادث بغداد و سایر استان های کشور، بر روی منطقه کردستان نیز تاثیر می گذارد و یاری آمریکا و جامعه بین الملل به عراق و منطقه کردستان لازم است.

کارم نیز ضمن حمایت از فرایند مذاکرات میان اربیل و بغداد، گفت که آمریکا منطقه کردستان را همپیمان مهم خود در منطقه می داند.

این در حالی است که یک هیأت از منطقه کردستان عراق، شنبه (دوم آذر) به بغداد سفر کرد و مقامات عراقی از ازسرگیری مذاکرات نفتی جدی میان دو طرف خبر می دهند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4081

به "درخواست یاری رئیس منطقه کردستان عراق از آمریکا و جامعه بین الملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست یاری رئیس منطقه کردستان عراق از آمریکا و جامعه بین الملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید