راه اندازی مرکز نوآوری و شتاب دهی سینمای ایران

به گزارش مجله آزمون اول، تهران- خبرنگاران- بنیاد سینمایی فارابی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با امضای تفاهم نامه ای برای راه اندازی مرکز نوآوری و شتاب دهی در سینمای ایران توافق کردند.

راه اندازی مرکز نوآوری و شتاب دهی سینمای ایران

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار خبرنگاران، آیین امضای تفاهم نامه راه اندازی مرکز نوآوری و شتاب دهی سینمای ایران میان ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و بنیاد سینمایی فارابی امروز با حضور علیرضا تابش رئیس بنیاد و پرویز کرمی مشاور مدیریت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و عبدالحسین عبدالحسنی مدیر شرکت دانش بنیان دیرین دیرین برگزار گردید.

در این آیین تابش با اشاره به اینکه از دو سال پیش طرح جامع سینمای ایران با چشم انداز 10 ساله در اقسام و موضوعات مختلف در حال اجراست گفت: یکی از 10 راهبرد اساسی این طرح نهضت فراوری محتوا با توجه ویژه به بازارهای داخلی و دنیای است.

وی با بیان اینکه بنیاد فارابی میخواهد با همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به این هدف نزدیک گردد گفت: موضوع مهم در فراوری محتوا این است که سینما در همه شیوه ها، اقسام و فرآیندها جدید گردد. بر همین اساس در فراوری نمایش و حتی بازاریابی نیازمند نسل خلاق و جدید هستیم تا در زیست بوم جدید خلاق و مجهز به فناوری روز شویم.

مدیرعامل بنیاد فارابی با اشاره به اینکه در این نهاد شوراهای مشورتی و همفکری بسیاری برای فراوری و ایده یابی سوژه های بکر وجود دارد تاکید نمود: امیدواریم ایجاد نوآوری و شتاب دهی سینمای ایران راستا رسیدن به هدف ها را سرعت بخشد و با فعالیت های مناسب به اهداف مورد نظر دست یابیم.

تابش با اشاره به اینکه بنیاد سینمایی فارابی نقش تسهیل گری در فراوری برای سینمای حرفه ای کشور و موضوع سریال های اینترنتی و حمایت از فراوری انیمیشن را برعهده دارد توضیح داد: تسهیل گری در ذات و بنیاد این نهاد بوده است؛ اما این تسهیل گری شامل مسائل سخت افزاری نمی گردد و در دوره جدید در حوزه نرم افزاری همکاری های لازم را با فراوریکنندگان خواهیم داشت.

وی اضافه نمود: بنیاد سینمایی فارابی قصد بازگشایی مرکز جدید برای وسایل سخت افزاری ندارد؛ بلکه در این راستا هم افزایی با نهادهای دیگر را در دستور کار دارد. بر همین اساس با امضای این نوع تفاهم نامه ها به سمت صنایع خلاق هنرهای تصویری و سینمایی می رویم.

***پتانسیل گردش اقتصادی هنر سینما از 26 میلیارد ریال بیشتر است

کرمی نیز همچنین در این آیین با اشاره به اینکه امضای این تفاهم نامه ورود نوآوری و فناوری در عرصه هنر-صنعت سینماست گفت: پیش از این نشست هایی برگزار گردید که نتیجه آن به ایجاد مرکز شتاب دهی ختم شد؛ گردش اقتصادی هنر سینما در حدود 26 میلیارد ریال اما پتانسیل این گردش بیش از این میزان است. امیدواریم با ایجاد مرکز شاهد فراگیری انیمیشن سریال های اینترنتی و فراوری فیلم باشیم و در ادامه شاهد سینمای خوب در بخش فرا ملی خواهیم بود.

وی بیان کرد: تاکنون سینمای ایران به موضوع روایت گری و دستاورد علمی و فناوری نمی پرداخت در حالی که در دنیا رتبه های اول را در زمینه های مختلف به دست آورده ایم و امیدواریم با امضای این تفاهم نامه موضوعاتی از این نوع در فیلم ها و سریال ها ساخته گردد. در خاتمه تفاهم نامه میان حاضران امضا شد.

فراهنگ ** 7561 **9157

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: ایرنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 881

به "راه اندازی مرکز نوآوری و شتاب دهی سینمای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی مرکز نوآوری و شتاب دهی سینمای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید