رقابت نابرابر در دنیای تاکسی های زرد و اینترنتی

به گزارش مجله آزمون اول، مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور بااشاره به لزوم قانونمندی تاکسی های اینترنتی، گفت: برای ایجاد رقابت سالم بین رانندگان تاکسی های رسمی با اینترنتی اقداماتی اجرا شده و نخستین قدم آن دستورالعملی بود که در شورای عالی ترافیک تنظیم شده است و باید اجرایی گردد.

رقابت نابرابر در دنیای تاکسی های زرد و اینترنتی

مرتضی ضامنی در گفت وگو با خبرنگاران اظهارکرد: طبق مصوبات قانونی هر خودرویی نمی تواند در سیستم حمل و نقل عمومی به کار گرفته گردد زیرا باید دارای تعیینه های خاصی باشد. راننده تاکسی نیز باید استانداردهای لازم را داشته باشد تا بتواند در ناوگان حمل و نقل عمومی فعالیت کند. متاسفانه در حوزه تاکسی های اینترنتی ضابطه و قانون تعیینی وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: اگر به تاریخچه تاکسی ها و حمل و نقل عمومی توجه کنیم، هر خودرویی نمی تواند در این سیستم به کارگرفته گردد زیرا استاندارهای خود را می طلبد. استحکام، فضای مناسب صندلی مسافر، تعلیمات خاص رانندگان و تأییدهای رسمی سلامت جسم و روان از الزامات یک راننده خودرو عمومی است.

ضامنی درباره لزوم استفاده از فناوری های روز جهت تسهیل حمل و نقل درون شهری و تاکسیرانی ها اظهارکرد: با توجه به سرعت ورود فناوری، کسب و کارهای استارتاپی و استفاده از سامانه های برخط اجتناب ناپذیر است. در این رابطه تجهیز سیستم تاکسیرانی به سامانه های بر خط و استفاده از این نوع فناوری ها را لازم است همچنین استفاده صحیح و در چارچوب از فناوری در همه زمینه ها موجب می گردد خدمات بهتر در اختیار شهروندان قرار گیرد اما این خدمات باید در چارچوب خاص خود تعریف گردد. متاسفانه در حال حاضر شاهد هستیم که مسافربرهای شخصی خارج از دستورالعمل و ضوابط در تاکسی های اینترنتی مشغول به فعالیت هستند.

وی در ادامه گفت: این شیوه درخواست خودرو نیز همانند تاکسی های بی سیم و آژانس ها جهت تسهیل مسافرت های درون شهری عمل می نماید البته جایگزین ابزار قبلی در این فرایند، اپلیکیشن است. در مجموعه وزارت کشور، شهرداری ها و اتحادیه نه تنها با این روش فراخوان خودرو مخالفتی نیست بلکه از ارایه قانونمند این خدمات استقبال هم می نمایند. از آنجایی که بر اساس قانون، شهرداری ها متولی حمل ونقل عمومی در کشور هستند می بایستی راهکاری در این خصوص ارایه گردد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در ادامه با اشاره به آنالیز موضوع تاکسی های اینترنتی در شورای عالی ترافیک کشور اظهارکرد: در این خصوص دکتر جمالی نژاد - معاون عمرانی و توسعه امور شهری وزیر کشور - از مطرح و نهایی شدن دستورالعمل مربوط به تعیین وضعیت تاکسی های اینترنتی در جلسه آینده شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور اطلاع داد.

وی توضیح داد: باید فضایی را فراهم کنیم که فعالیت رانندگان تاکسی های رسمی با رانندگان تاکسی های اینترنتی در یک زمین بازی برابر و در یک رقابت سالم و آزاد باشد و اگر لازم بود بعضی از ضوابط و قید و بندها را برای ایجاد رقابتی آزاد وضع یا تعدیل کنیم.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور اضافه نمود: برای ایجاد رقابتی سالم بین رانندگان تاکسی های رسمی با تاکسی های اینترنتی اقداماتی اجرا شده و نخستین قدم آن دستورالعملی بود که در شورای عالی ترافیک تنظیم شده است و باید به صورت فی مابینی اجرایی گردد.

ضامنی ادامه داد: خدمات و ضوابط باید در چارچوب قواعد مصوب باشد اما متاسفانه شاهد هستیم در تاکسی های اینترنتی توجهی به قوانین نمی گردد.

وی در سرانجام گفت: ارائه خدمات در تاکسی های اینترنتی و سنتی به صورت یکسان است و مسافران از یک مبدأ به مقصد مورد نظر جابجا می شوند و این شکل فراخوان است که این تفاوت را بین آن ها ایجاد نموده است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2883

به "رقابت نابرابر در دنیای تاکسی های زرد و اینترنتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت نابرابر در دنیای تاکسی های زرد و اینترنتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید