ستاری: فراوری بومی محصول توانبخشی برای بیماران فلج کامل

به گزارش مجله آزمون اول، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: پروتز عصبی رکاب زنی برای بیماران ضایعه نخاعی که با همت پژوهشگران داخلی ساخته شده به زودی با ارائه سوبسید به تعداد زیاد در مراکز توانبخشی به کار گرفته می گردد.

ستاری: فراوری بومی محصول توانبخشی برای بیماران فلج کامل

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم افتتاح سیستم پروتز عصبی رکاب زنی پاراسایکلینگ برای افراد دچار ضایعه نخاعی گفت: بزرگ ترین اتفاقی که در جریان است حمایت از افراد صاحب ایده و نیروی انسانی فوق العاده در کشور است که می بینیم با چه امکاناتی چه جوان هایی توانسته اند عملاً مسئله ای از مسائل مردم را حل نمایند.

وی ادامه داد: این محصول پس از محصول پاراواک دومین محصول بیماران ضایعه نخاعی است که محصول عمومی تر است و حتی افرادی که ضایعات نخاعی در ناحیه گردن یا فلج کامل دارند هم می توانند از این محصول استفاده نمایند و امکان زندگی کردن و انجام کارهای روزانه تا حدی به آنها برمی گردد.

ستاری گفت: تجاری سازی این محصول در دستور کار است و برای تجاری شدن در مرحله اول سه دستگاه سفارش داده شده بود که تأمین شده است و در مرحله بعد تعداد بسیار زیادی دستگاه ها با سوبسید ساخته و به مراکز توانبخشی برای استفاده داده خواهد شد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: این معاونت از این پروژه حمایت اقتصادی نموده و تا کنون یک میلیارد و 200 میلیون تومان بودجه به این طرح کلان ملی تزریق شده است که حمایت های اقتصادی پس از ساخت نمونه های اولیه بسیار افزایش خواهد یافت.

ستاری درباره ادامه فرایند این تحقیقات گفت: محصولی که امروز رونمایی شد شاخه ای از علم نوروساینس است که در مرحله بعد از کاربردی شدن این علم در کشور بج یا چیپست مربوط در بدن کاشته می گردد که از پروژه های آینده این مرکز است.

انتهای پیغام/

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 5120

به "ستاری: فراوری بومی محصول توانبخشی برای بیماران فلج کامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاری: فراوری بومی محصول توانبخشی برای بیماران فلج کامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید