سیل؛ رشد 45 درصدی گردشگران نوروزی کشور را به 5 درصد کاهش داد

به گزارش مجله آزمون اول، معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: طی بازدید از هتل های سطح شهر کرمان، اشغال این هتل ها در ایام تعطیلات نوروز به 110 درصد رسیده بود.

سیل؛ رشد 45 درصدی گردشگران نوروزی کشور را به 5 درصد کاهش داد

به گزارش خبرنگاران، محمد خیاطیان شامگاه چهارشنبه 21 فروردین ماه در حاشیه سفر به استان کرمان و در دیدار با استاندار به ایام پرکار، پرتنش و پراسترس نوروز 98 و بحث بحران سیل در بعضی از استان ها و تلخ شدن کام همگان در تعطیلات نوروزی اشاره نمود و گفت: در روزهای نخستین سال 98 در حوزه گردشگری رکورد قابل ملاحظه ای را شاهد بودیم اما با بحران سیل در بعضی از نقاط کشور، رشد 45 درصدی گردشگران به 5 درصد کاهش داد.

خیاطیان با اشاره به متضرر شدن و بهره مندی بعضی از استان ها در حوزه گردشگری بر اثر بحران سیل، اضافه کرد: کرمان یکی از استان هایی بود که در این ایام، در حوزه گردشگری بهره لازم را برد و در حال حاضر وضعیت گردشگری در سطح استان مناسب است.

وی ارزآوری در حوزه گردشگری را به عنوان یکی از بهترین و ممکن ترین راه های برون رفت کشور از وضعیت نامناسب مالی دانست و اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بدلیل نبود قوانین و مقررات خاص خود، برای تأمین منابع سالیانه سازمان دچار مشکلاتی است.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور یادآورشد: در طول سال حدود هفت میلیون گردشگر وارد ایران می شوند که هزینه قابل ملاحظه ای بابت صدور ویزا از آنان دریافت می گردد اما باید دانست که هیچ درصدی از این وجه به سازمان میراث فرهنگی اختصاص نمی یابد.

خیاطیان با ابراز گلایه مندی از اینکه حتی بخشی از منابع عوارض خروج از کشور نیز برای توسعه زیرساخت های گردشگری به سازمان میراث فرهنگی کشور اختصاص نمی یابد، توضیح داد: سازمان میراث فرهنگی کشور از منظر قانونی نسبت به سایر سازمان ها عقب است لذا به دنبال آن هستیم تا قوانین و مقررات خاص این سازمان را وضع کرده و منابعی برای سازمان ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فضای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی باز است و در این راستا تسهیلات خوبی پرداخت می گردد، اظهار داشت: طی بازدید از هتل های سطح شهر کرمان، اشغال این هتل ها در ایام تعطیلات نوروز به صد و ده درصد رسیده بود.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1031

به "سیل؛ رشد 45 درصدی گردشگران نوروزی کشور را به 5 درصد کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل؛ رشد 45 درصدی گردشگران نوروزی کشور را به 5 درصد کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید