فرصت حضور پیمانکاران ایرانی در طرح های توسعه ای بین الملل

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران، در این نشست 5 فقره تسهیلات به نفع طرحهای زیربنایی جدید در کشورهای مصر، اتیوپی، سنگال، سیشل و سورینام با ارزش کل بیش از 851 میلیون دلار به تصویب رسید که طرحهای مزبور در حوزه های حمل و نقل، انرژی، بهداشت و درمان و آب و فاضلاب تعریف شده اند و عملیات عمرانی و تأمین تجهیزات و ماشین آلات آنها به روش مناقصه نامحدود بین المللی برگزار خواهد شد.

فرصت حضور پیمانکاران ایرانی در طرح های توسعه ای بین الملل

دعوت از پیمانکاران ایرانی برای ایجاد نیروگاه حرارتی در مصر

با توجه به اینکه امکان شرکت در مناقصات این طرحهای مصوب صندوق برای تمامی شرکتهای پیمانکاری از سراسر جهان وجود دارد، فرصت مناسبی برای پیمانکاران مجرب و تامین کنندگان تجهیزات و ماشین آلات و خدمات فنی و مهندسی ایرانی بمنظور آنالیز طرحهای متنوع زیربنایی در کشورهای مختلف و استفاده از آنها در قالب فرصتهای صادرات خدمات فنی و مهندسی مهیا است.

طرح ایجاد نیروگاه حرارتی 650 مگاواتی در کشور مصر با هزینه کل 685 میلیون دلار از طرحهای بزرگ و جذاب برای شرکتهای پیمانکاری و تامین کنندگان ایرانی در حوزه برق و نیروگاهی است.

گزارشات کامل ابعاد فنی، مالی، اجرایی، تدارکات و اجزاء 5 طرح موصوف که مناقصات آنها به روش نامحدود بین المللی در آینده برگزار خواهد شد بهمراه گزارشات طرحهای مصوب قبلی هیات مدیره صندوق اوپک علاوه بر ارسال به سازمان توسعه تجارت ، اتاق بازرگانی ، انجمن های تخصصی ذیربط و در پورتال سازمان سرمایه گذاری به نشانی www.OIETAI.ir/fa/opec/plan قابل دسترسی است.

در این نشست تعداد 1 فقره تسهیلات مصوب به میزان 22.11 میلیون دلار مربوط به یاری به کاهش بدهی ها در قالب برنامه کشورهای فقیر به شدت بدهکار در کشور بروندی بود و 4 فقره تسهیلات بمنظور تامین مالی تکمیلی به ارزش 58 میلیون دلار نیز به تصویب رسید.

صندوق اوپک برای توسعه بین المللی از نهادهای مالی و توسعه ای بین المللی است که در سال 1976 میلادی توسط کشورهای عضو سازمان صادرکنندگان نفت (OPEC) با هدف یاری به پیشرفت و رشد توسعه مالی و اجتماعی کشورهای فقیر و در حال توسعه به وسیله اعطای تسهیلات مالی ترجیحی و یاریهای بلاعوض تاسیس شد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2359

به "فرصت حضور پیمانکاران ایرانی در طرح های توسعه ای بین الملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت حضور پیمانکاران ایرانی در طرح های توسعه ای بین الملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید