فشار صنایع روی دانشگاه ها برای رفع مسائل

به گزارش مجله آزمون اول، رئیس اتحادیه دانشگاه غیرانتفاعی کشور گفت: عدم ارتباط دانشگاه و صنعت مشکل دیرینه ای است که مربوط به زمان حال نمی شود و با وجود اینکه فروش نفت در کشور کم شده مسائل مادی برای دولت بوجود آورده و صنایع فشار زیادی به دانشگاه ها وارد می کنند تا مسائل رفع شود.

فشار صنایع روی دانشگاه ها برای رفع مسائل

علی آ هون منش رئیس اتحادیه دانشگاه غیرانتفاعی کشور در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران درباره عدم ارتباط صنعت و دانشگاه، گفت: عدم ارتباط دانشگاه و صنعت مشکل دیرینه ای است و مربوط به زمان حال ندارد.

فشار صنایع روی دانشگاه ها برای برطرف مسائل

وی اضافه کرد: زمانی که درآمدهای دولت خوب بوده و نفت به فروش می رفته دولت تکنولوژی را از خارج از کشور خریداری می کرده و منتظر به ثمر نشستن تحقیقات نمی مانده، در حال حاضر هم که فروش نفت در کشور کم شده و مسائل مادی برای دولت به وجود آمد صنایع به دانشگاه ها فشار وارد می کنند تا مسائل صنایع را برطرف کنند.

رئیس اتحادیه دانشگاه غیرانتفاعی کشور اضافه کرد: یک برنامه ریزی بلند مدت و پشتیبانی دائمی نیاز داریم که کاری به درآمدهای دولت نداشته باشد و ارتباط بین صنعت و دانشگاه به صورت ارگانیک برقرار شود و علی رغم اینکه دولت از نظر درآمدی وضع خوب و چشمگیری ندارد درآمدها به شدت کاهش پیدا کرده و این ارتباط همچنان فشل مانده است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9063

به "فشار صنایع روی دانشگاه ها برای رفع مسائل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار صنایع روی دانشگاه ها برای رفع مسائل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید