فعالیتهای ادبی بامحور سعدی پژوهی در مجاورت آرامگاه سعدی تقویت گردد

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، احمد تنوری، گفت: تجلیل از قهرمانان ورزشی، چهره های علمی،فرهنگی و هنری، مذهبی و دانشگاهی و کارافرینان نمونه در ایین نامه تجلیل از نام اوران در نظر گرفته گردیده است.

فعالیتهای ادبی بامحور سعدی پژوهی در مجاورت آرامگاه سعدی تقویت گردد

وی اضافه نمود: در راستای تشویق شهروندانی که به صورت داوطلبانه و افتخاری در اداره شهر به شهرداری یاری می نمایند آیین نامه جشنواره شهروند نمونه نیز در دستور کار نهاده شد.

تنوری گفت: رفتار شهروندان نمونه می تواند الگویی برای آموزشهای شهروندی باشد به همین منظور در کمیسیون عنوان جشنواره انتخاب فعالان اجتماعی نیز پیشنهاد شد.

وی از آنالیز کمیته تخصصی کمیسیون فرهنگی درباره عدم تداخل شاخص های انتخاب شهروندان برگزیده با انتخاب نام آوران اطلاع داد.

وی اضافه نمود: جشنواره شهروند نمونه دوبار درسال برگزار می گردد و قرار است فراخوانی ملی به منظور طراحی جایزه ونشان شهروند نمونه شیراز برگزار گردد.

تنوری ادامه داد: باید نشان شهروند نمونه با استفاده از نمادهای هویت شهری شیراز طراحی گردد.

وی با اشاره به 6کمیته تخصصی در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی گفت: به منظور بهره گیری بهتر از نظرات و تجربیات متخصصین و نخبگان کمیته های تخصصی از سال گذشته در این کمیسیون تشکیل گردیده اند که اصلاح آنها در راستای یاری به برطرف مسائل شهر انجام می گیرد.

تنوری گفت: هرعضو شورا مسئولیت اداره یک کمیته تخصصی را برعهده دارد و هرعضو شورا می تواند یک مشاور متخصص برای هر کمیته معرفی کند؛ مشاوران حاضر در کمیته ها از میان مشاوران افتخاری کمیسیون انتخاب گردیده اند.

وی ادامه داد: هرعضو کمیسیون فرهنگی، هنری وورزشی می تواند دو مشاور برای حضور در کمیسیون معرفی کند.

وی اضافه نمود: در سال گذشته 40مشاور به کار گرفته گردیده اند که در سال دوم شورا در قالب کمیته های تخصصی ساماندهی می گردد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: اعضای کمیسیون با واگذاری حقوق 1272متر زمین از اراضی موقوفه نصیرالملک به هیئت امنای آتی الاحداث مسجد امام حسن(ع)در سعدی موافقت کردند.

تنوری گفت: در این جلسه مقرر شد شهرداری در هیات امنای اماکن مذهبی وموسسات خیریه و مذهبی که اراضی مورد تملک شهرداری است نماینده داشته باشد.

وی بر احراز سمت اعضای هیات امنای اماکن مذهبی در مکاتبات با شهرداری و شورا تاکید نمود.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: کتابخانه های آتی الاحداث در اماکن مذهبی به عنوان ایفای بخشی از تعهدات شهرداری نسبت به نهاد کتابخانه های عمومی لحاظ می گردد.

وی اضافه نمود: باید در شهرک سعدی و مناطقی که نیازمند فعالیت دینی مذهبی است در آینده حمایت بیشتری صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برخی مناطق شیراز به لحاظ پیشینه تاریخی در حوزه فعالیت کانون های تبلیغاتی فرق ضاله بوده اند به همین منظور، بایستی تراکم فعالیتهای مختلف فرهنگی، اجتماعی و هنری، تبلیغی مذهبی و احیای سنتهای دینی ومذهبی با محور هویت مهدوی در این مناطق صورت گیرد.

تنوری گفت: باتوجه به علاقه متدینین این مناطق، شورای شهر و شهرداری باید بیش از پیش این فعالیتها را در مناطق تقویت کند.

وی اضافه نمود: حمایت از ایجاد فرهنگسرایی با محوریت تقویت هنر دینی به خصوص هنرهای حسینی و مهدوی در شهرک سعدی از جمله فرهنگسرا و پژوهشکده تخصصی با موضوع هنر وسنت تعزیه در دستور کار کمیسیون قرار خواهد گرفت.

تنوری گفت: فعالیتهای ادبی با محور سعدی پژوهی و سعدی خوانی در مجاورت آرامگاه سعدی باید تقویت گردد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 39

به "فعالیتهای ادبی بامحور سعدی پژوهی در مجاورت آرامگاه سعدی تقویت گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیتهای ادبی بامحور سعدی پژوهی در مجاورت آرامگاه سعدی تقویت گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید