قیمت جدید خودرو به زودی اعلام می گردد

به گزارش مجله آزمون اول، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اعلام قیمت های جدید خودرو در آینده نزدیک اطلاع داد و گفت: اگرچه نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش فراوری داشته ایم، اما فراوری خودرو در حال افزایش است.

قیمت جدید خودرو به زودی اعلام می گردد

محسن صالحی نیا در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه بین المللی خودروی تهران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرنگاران مبنی بر اینکه چه برنامه ای برای جلوگیری از روند افت شدید فراوری خودرو دارید و قیمت های جدید خودرو چه زمانی اعلام می گردد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 800 هزار دستگاه خودرو فراوری شده است که نسبت به سال گذشته 30 درصد و نسبت به برنامه 40 درصد کاهش فراوری داشته ایم، اما برنامه های جبرانی برای افزایش فراوری داریم و به زودی فراوری خودرو افزایش پیدا می نماید.

وی در پاسخ به این سوال که براساس آخرین آمارها فراوری خودرو در آذر ماه با 71 درصد کاهش روبه رو شده است دلیل آن چیست، گفت: در امسال در مجموع کاهش فراوری 30 درصدی نسبت به سال گذشته داشته ایم و دلیل آن مسائلی است که قطعه سازان و فراورینمایندگان خودرو با آن روبه رو هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد که قیمت جدید خودروهای داخلی به زودی اعلام می گردد.

صالحی نیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا خودروهایی که مردم پیش خرید نموده اند در زمان مقرر به آنها تحویل داده نمی گردد، گفت: قطعا بر روند فراوری و عرضه خودروی فراورینمایندگان داخلی نظارت صورت می گیرد اما این مسائل در دو بخش هستند یکی از آنها خودروهایی است که فراورینمایندگان داخلی در گذشته متعهد شده بودند که به مردم تحویل دهند، اما به دلیل مسائلی از جمله تامین قطعات و غیره این مساله با مسائلی روبه رو شده است که البته خودروسازان متعهد هستند که بخش زیادی از این تعهدات را تا سرانجام سال عملی نمایند. اما در برخی خودروها که مردم هم نسبت به تاخیر در تحویل آنها اعتراض دارند مسائلی به وجود آمده که به دلیل محدودیت های ایجاد شده به خروج شرکت های خارجی که به صورت همکاری مشترک پیش از این شروع به کار نموده بودند به وجود آمده است و برای حل آن تا جایی که ممکن بوده جایگزینی برای آنها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که وجود دارد خودروسازان خودشان را متعهد می دانند که سیاست های کلان و محوری دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت را براساس توافقی که با مشتریانشان انجام داده اند، اجرا نمایند که بنابراین یا باید خودروی جایگزین به آنها معرفی نمایند یا آنکه براساس قراردادهای امضاء شده با توجه به نوع قرارداد و شرایط موجود موظف هستند تا سود مشارکت و جرائم در نظر گرفته شده را به مردم بدهند و در این شرایط هرکاری که انجام می گردد باید با توافق با مشتریان باشد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مقدمات کار برای قیمت گذاری خودرو اجرا شده است و به زودی با توافقاتی که در ستاد تنظیم بازار به عمل آمده در آینده نزدیک اعلام می گردد و خودروسازان با تعیین شدن تکلیف شان با مشتریان تعامل خواهند کرد و برای مشتریانی که با قیمت قطعی خودروی خود را خریداری نموده اند یا پیش خرید نموده اند یا می خواهند پیش خرید انجام دهند تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

صالحی نیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با این نوع سیاست بار به دوش مردم می افتد و مجددا مردم باید بار گرانی خودرو را به دوش بکشند، بیان کرد: امروز خودروسازان محصولاتی را که فراوری نموده اند را به مردم تحویل داده اند و خودرویی که به این معنا فراوری شده باشد و به مردم تحویل داده نشده باشد، وجود ندارد و البته خودروسازان می توانند در این زمینه آمار و ارقام دقیق تری ارائه دهند و اگر خودرویی با قیمت قطعی فروخته شده همان قیمت مدنظر است.

وی اظهار کرد: خودروسازان متعهد شده اند که نسبت به اقناع مشتریانشان اقدام نمایند و براین اساس با توافق مشتریانشان را راضی نگه دارند.

او درباره قیمت خودرو اینگونه به خبرنگار خبرنگاران پاسخ داد که مصوبه ستاد تنظیم بازار ملاک عمل است و درباره روز آن باید منتظر باشیم تا قیمت ها اعلام شوند که به زودی این اتفاق می افتد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: قیمت گذاری در هر سناریو و حالتی متفاوت است و هر کسی قیمت قطعی خودرو خریداری نموده تکلیفش تعیین است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 467

به "قیمت جدید خودرو به زودی اعلام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت جدید خودرو به زودی اعلام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید