محصص: می توانیم درس های زیادی از فوتبال بلژیک بگیریم، محمدی: 60 درصد فلسفه ویلموتس در تیم های پایه پیاده می شود

به گزارش مجله آزمون اول، مرتضی محصص و اکبر محمدی، رئیس کمیته فنی و کمیته جوانان فدراسیون فوتبال در جلسه هم اندیشی مربیان تیم های ملی به تشریح وضعیت تیم های ملی پرداختند.

محصص: می توانیم درس های زیادی از فوتبال بلژیک بگیریم، محمدی: 60 درصد فلسفه ویلموتس در تیم های پایه پیاده می شود

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مرتضی محصص، رئیس کمیته فنی و توسعه فوتبال در نشست هم اندیشی مربیان تیم های ملی فوتبال گفت: در ابتدا به تمامی مربیان حاضر در این جلسه خیرمقدم می گویم. هفته گذشته سومین دوره پرو لایسنس را به اتمام بردیم. موضوع استراتژی توسط میشل سوالا از AFC با توجه به روش کار فوتبال بلژیک مطرح شد. در خصوص مطالبی که امروز از سوی مربیان عنوان شد باید بگویم بی تردید می توان از الگوی فوتبال بلژیک در این موارد استفاده کرد.

وی انتها با اشاره به حضور ویلموتس در جلسه گفت: دو مورد را لازم است بیان کنم. ابتدا اینکه به مسئله مهم فوتبال پایه خوشبختانه فدراسیون فوتبال توجه ویژه ای دارد و امیدوارم در آینده نزدیک در سطح نقره ای مطرح شده از AFC قرار بگیریم. مسئله دوم، فوتبال بانوان است که توانایی دارد در آسیا یکی اژ بهترین ها باشد و به آینده آن بسیار خوشبین هستم. امیدوارم این جلسات ادامه داشته باشد. فوتبال بلژیک با حضور امثال ویلموتس تغییر کرد. ما می توانیم درس های زیادی از فوتبال این کشور بگیریم، چون استعداد داریم و تنها نیاز به نقشه راه مشخص و دقیقی داریم که از آن به خوبی استفاده کنیم. فوتبال بلژیک 1998 و یورو 2000 با امثال شما تغییر کرد. می توانیم درس های زیادی از فوتبال بلژیک بگیریم، چون استعداد داریم و تنها نیاز به نقشه راه مشخص و دقیقی داریم.

در ادامه این نشست اکبر محمدی، رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال گفت: شعار ما در کمیته جوانان این است که بازیکنان جوان امروز، ستارگان آینده فوتبال هستند. باید توسعه و پیشرفت بازیکنان فوتبال در رده های پایه و آکادمی را سازمان دهی کنیم.

وی عنوان کرد: پنج عضو در کمیته جوانان داریم که هر عضو مسئول کارگروه مشخصی است. هدف همه این کار گروه ها در کمیته جوانان هم گرایی تیم های ملی پایه است. همچنین برای آینده سازماندهی تیم های دیگر که در بین رده های سنی فعلی قرار می گیرند را هم در نظر داریم.

محمدی در انتها توضیحاتی کامل از نحوه استعدادیابی در سطح کشور را ارائه کرد و گفت: قرار است حدود 60 درصد فلسفه فنی که ویلموتس و فدراسیون در نظر می گیرند در تیم های پایه انجام شود و 40 درصد هم فلسفه مربیان مربوط در هر تیم خواهد بود.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1820

به "محصص: می توانیم درس های زیادی از فوتبال بلژیک بگیریم، محمدی: 60 درصد فلسفه ویلموتس در تیم های پایه پیاده می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصص: می توانیم درس های زیادی از فوتبال بلژیک بگیریم، محمدی: 60 درصد فلسفه ویلموتس در تیم های پایه پیاده می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید