محققان لباس خواب هوشمند طراحی کردند

به گزارش مجله آزمون اول، محققان آمریکایی در تازه ترین پژوهش های خود پیروز به طراحی یک لباس خواب هوشمند شدند که به خواب راحت افراد بدخواب یاری می نماید.

محققان لباس خواب هوشمند طراحی کردند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، محققان آمریکایی در تازه ترین پژوهش های خود پیروز به طراحی یک لباس خواب هوشمند شدند که به خواب راحت افراد بدخواب یاری می نماید.

این لباس خواب هوشمند Phyjama نام دارد و با سنسورهایی که به طور مداوم میزان ضربان قلب، تنفس و وضعیت را کنترل می نمایند، تعبیه شده است؛ این عوامل بر چگونگی خواب افراد تأثیر می گذارند.

محققان آمریکایی که نتایج خود را در کنفرانس انجمن شیمی آمریکا ارائه دادند، می گویند: این داده ها می تواند به مصرف نمایندگان و همچنین پزشکان، اطلاعات مفید برای یاری به بهبود الگوهای خواب و حتی اختلالات خواب ارائه دهد.

خواب راحت شبانه می تواند از افراد در برابر استرس، عفونت ها و بیماری ها از جمله بیماری های قلبی، کلیوی، فشار خون بالا و دیابت محافظت کند.

آمارها حاکی از آن است که یک نفر از هر 3 نفری که دچار بی خوابی است در اثر خواب بی کیفیت به میزان قابل توجهی در معرض دیابت نوع دوم واقع شده است.

محققان دانشگاه ماساچوست که طراح این لباس هوشمند هستند می گویند: این لباس طی دو سال آینده در دسترس عموم مردم خواهد بود و انتظار می رود بین 80 تا 160 پوند قیمت داشته باشد؛ این لباس مجهز به 4 سنسور است.

انتهای پیغام/

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1455

به "محققان لباس خواب هوشمند طراحی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان لباس خواب هوشمند طراحی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید