مخالفت آلمان با بازگشت روسیه به گروه هفت

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان، مخالفت خود با بازگشت احتمالی روسیه به جمع هفت کشور پیشتاز صنعتی را به روشنی بیان نمود و گفت: اینکه روسیه دیگر عضو این گروه نیست، به این برمی شود که شبه جزیره کریمه در شرق اوکراین در تقابل با حقوق ملل به خاک روسیه اضافه شده است.

مخالفت آلمان با بازگشت روسیه به گروه هفت

هایکو ماس در نشست وزیران خارجه هفت کشور صنعتی (گروه 7) در تورونتو کانادا گفت: تنها روسیه می تواند این شرایط را تغییر دهد. بر همین اساس، موضوع بازگشت روسیه به گروه هفت اصلا مطرح نیست.

گروه هفت (G7) قبلا گروه هشت بود و روسیه هم در آن عضویت داشت. از سال 2014 که مسکو اظهار داشت شبه جزیره کریمه ضمیمه خاک روسیه می گردد، این کشور از گروه 8 کنار گذاشته شد. آلمان، فرانسه، ایتالیا، انگلیس، ژاپن، آمریکا و کانادا اعضای کنونی آن هستند.

موضوع چهل و چهارمین نشست سران کشورهای صنعتی (گروه 7) که هشتم و نهم ژوئن (18 و 19 خرداد) در شارلوا در ایالت کِبِک کانادا برگزار می گردد، بحران سوریه و اوکراین است؛ دو بحرانی که در هر دو آنها روسیه نقش معین نماینده دارد.

برلین و پاریس در حال حاضر کوشش می نمایند گفتگوها با روسیه از سر گرفته گردد؛ به ویژه برای حل بحران سوریه. وزیر خارجه آلمان انتظار دارد که روسیه در این مورد هم گام هایی به سوی غرب بردارد.

هایکو ماس معتقد است که روسیه باید برای حل بحران سوریه نیز پیشنهادهای سازنده ارائه کند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3508

به "مخالفت آلمان با بازگشت روسیه به گروه هفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت آلمان با بازگشت روسیه به گروه هفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید