مطالعه طرح راه اندازی پارک تاریخی در محوطه کهنه قلعه مشکین شهر

به گزارش مجله آزمون اول، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر از شروع مطالعه طرح راه اندازی پارک تاریخی در محوطه کهنه قلعه مشکین شهر اطلاع داد.

مطالعه طرح راه اندازی پارک تاریخی در محوطه کهنه قلعه مشکین شهر

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، ایمانعلی ایمانی امروز دوشنبه 3 دی 97 در بازدید از کهنه قلعه مشکین شهر توضیح داد: راه اندازی پارک تاریخی توسط راه و شهرسازی در دست مطالعه بوده و انجام آن به مشاور سپرده شده است.

او اضافه نمود: مساحت چهار هکتاری از محوطه و اطراف کهنه قلعه برای راه اندازی پارک تاریخی در دست مطالعه است که می تواند منجر به احیای این بنای تاریخی مربوط به دوره ساسانی گردد.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر تاکید نمود: با توجه به اینکه اداره کل میراث فرهنگی مرمت اضطراری بنا را بر عهده دارد، نظرات کارشناسی به مشاور انتقال خواهد یافت.

ایمانی در خصوص اقدامات مرمتی اجرا شده در کهنه قلعه اضافه نمود: از محل اعتبارات سال 96، 180 میلیون تومان برای مرمت بنا هزینه شده و ضلع شرقی کهنه قلعه ممت اضطراری شده است.

او به پاکسازی محوطه و ساماندهی اتاقک ها اشاره نمود و گفت: از محل اعتبارات سال 97 نیز 200 میلیون تومان اعتبار درخواست شده که بعد از تخصیص عملیات مرمت به پیمانکار سپرده شده و ادامه خواهد یافت.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر همچنین از الحاق زمین بیمارستان قدیمی مشکین شهر به محوطه کهنه قلعه و بازگشایی مسیر دسترسی آن اطلاع داد و تاکید نمود: این طرح در حال آنالیز توسط کارشناسان و در ادامه معاوضه زمین است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: میراث آریا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 414

به "مطالعه طرح راه اندازی پارک تاریخی در محوطه کهنه قلعه مشکین شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعه طرح راه اندازی پارک تاریخی در محوطه کهنه قلعه مشکین شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید