مناسبات ایران و ژاپن تاریخی و مهم است

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان ظهر امروز یکشنبه 19 اسفند با میتسوگو سایتو سفیر ژاپن در تهران دیدار و تبادل نظر کرد.

مناسبات ایران و ژاپن تاریخی و مهم است

دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیر کل امور بین الملل در ابتدای این دیدار ضمن قدردانی از حسن استقبال و میزبانی مجلس ژاپن در جریان سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی و هیأت همراه به توکیو گفت: مجلس شورای اسلامی از هرگونه همکاری در جهت ارتقای مناسبات مجلسی و سیاسی دو کشور استقبال می نماید.

امیرعبداللهیان با اشاره به نودمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن، مناسبات دو کشور را تاریخی و مهم خواند و اضافه نمود: تداوم دیدارهای سیاسی، علمی، فناوری و مجلسی دو کشور نقش مهمی در تسریع و تسهیل مناسبات فیمابین خواهد داشت.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به نقش گروه های دوستی مجلسی در تسهیل مناسبات کشورها گفت: با توجه به نقش مهم و سازنده گروه های دوستی مجلسی ایران و ژاپن در پیشبرد روابط مجلسی دو کشور و تسریع همکاری های دو دولت، گروه دوستی مجلسی ایران و ژاپن در مجلس شورای اسلامی از تبادل هیأت و گفتگوی با همتایان خود در مجالس ژاپن استقبال می نماید.

امیرعبداللهیان در خاتمه نسبت به ارتقای سطح روابط مجلسی دو کشور ابراز امیدواری کرد.

سفیر ژاپن نیز در این دیدار با اشاره به قدمت روابط دیرینه و حسنه دو کشور گفت: توکیو از توسعه ارتباطات سیاسی، مالی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می نماید.

میتسوگو سایتو در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به سفر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به ژاپن اضافه نمود: سفارت توکیو در تهران تمام کوشش خود را جهت اجرایی شدن توافقات مجلسی اجرا شده در مذاکرات رئیس مجلس شورای اسلامی با مقامات ژاپنی به کار خواهد گرفت.

طرفین همچنین بر اهمیت گسترش مناسبات مالی و همکاری های تجاری دو کشور تاکید کردند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 815

به "مناسبات ایران و ژاپن تاریخی و مهم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناسبات ایران و ژاپن تاریخی و مهم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید