میدان نفتی الشراره لیبی دوباره باز خواهد شد

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، چهارشنبه شب، دولت لیبی اعلام نمود که بزرگترین میدان نفتی این کشور(الشراره)، دوباره باز خواهد شد. این پس از آن انجام شد که نخست وزیر این کشور به آن منطقه پرواز کرد تا معترضان را برای انتها تعطیلی این میدان متقاعد کند.

میدان نفتی الشراره لیبی دوباره باز خواهد شد

اما هنوز فراوری نفت از این میدان دوباره شروع نشده است، چراکه کارکنان منتظر دستور ناک-شرکت ملی نفت این کشور- هستند.

سخنگوی یک گروه قبیله ای که از 8 دسامبر، کنترل این میدان نفتی با ظرفیت روزانه 315 هزار بشکه ای را به همراه محافظان دولتی آن در دست گرفته است، گفت: دولت توافق نموده است که ظرف یک هفته که از 22 دسامبر شروع می گردد، تقاضاهای ما را عملی کند.

محمد الحامد گفت: پس از به توافق رسیدن با فیض السراج، میدان نفتی الشراره دوباره بازگشایی خواهد شد. او گفت: ضروریاتی نظیر نقدینگی و سوخت از شنبه فراهم خواهند شد و سایر خواسته های ما هم ظرف 45 روز اجرایی می شوند.

دولت لیبی پیش از این برای آرام کردن جنوبی ها که تا به حال نادیده گرفته شده بودند، بیان کرد: صندوق توسعه به ارزش 1 میلیارد دینار لیبی (717 میلیون دلار) ایجاد خواهد شد.

افراد قبایل جنوبی، خواستار خدمات رسانی بهتر دولت هستند. این منطقه روزانه 400 هزار بشکه نفت فراوری می نماید؛ اما از تاسیسات ابتدایی نظیر بیمارستان و الکتریسته محروم هستند.

هنوز تعیین نیست که شرکت ملی نفت لیبی که پیش از این معترضان را افراد نظامی خوانده بود، با توافق آنها برای بازگشایی این میدان موافقت کند یا خیر. این شرکت هنوز به درخواست رویترز برای ارائه توضیحات، پاسخی نداده است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 397

به "میدان نفتی الشراره لیبی دوباره باز خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدان نفتی الشراره لیبی دوباره باز خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید