نروژ هم صادرات سلاح به ترکیه را تعلیق کرد

به گزارش مجله آزمون اول، دولت نروژ در واکنش به عملیات ترکیه در شمال سوریه، بیان کرد تا اطلاع بعدی صادرات سلاح به ترکیه را متوقف می نماید.

نروژ هم صادرات سلاح به ترکیه را تعلیق کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت نروژ هم روز پنج شنبه در واکنش به شروع عملیات ارتش ترکیه در منطقه تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه صادرات سلاح به ترکیه را تعلیق کرد.

پیشتر فنلاند هم به دلیلی مشابه اعلام نموده بود که صدور مجوز صادرات تسلیحاتی به ترکیه را تعلیق نموده و مجوز های پیشین را نیز مورد تجدید نظر قرار می دهد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز گذشته از شروع عملیات نظامی این کشور در مناطق شمالی سوریه، جایی که در ماه های گذشته تحت کنترل شبه نظامیان کرد نزدیک به پ ک ک قرار داشته، اطلاع داد. جنگنده ها و واحد های توپخانه ای ارتش ترکیه از دیشب بار ها مناطق مختلف شمال سوریه را هدف قرار داده اند.

آنکارا مدعی است این عملیات را با هدف دور کردن کرد ها از نواحی مرزی سوریه-ترکیه و در قالب مبارزه با تروریسم انجام داده است. دولت ترکیه می گوید میخواهد در نواحی مرزی یک منطقه امن برای اسکان آوارگان سوری ایجاد کند.

بسیاری از کشور های اروپایی عملیات نظامی ترکیه را محکوم نموده و هشدار داده اند که این اقدام می تواند بحران انسانی تازه ای در منطقه ایجاد کند.

عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه پس از آن شروع شد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در گفت وگوی تلفنی با اردوغان، با عقب نشینی نیرو های آمریکایی از مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد موافقت کرد. در مقابل، آنکارا قرار است اسرای داعشی را که تاکنون در بازداشت کرد ها قرار داشتند، تحویل بگیرد.

بسیاری از منتقدان و حتی شماری از هم حزبی های ترامپ در آمریکا، وی را به خیانت به کرد ها متهم نموده و می گویند در جریان درگیری های سال های اخیر با گروه تروریستی داعش در شمال سوریه، کرد ها نقش نیروی زمینی آمریکا را ایفا نموده اند و هر زمان واشنگتن نخواسته نیرو های خود را در معرض خطر قرار دهد، شبه نظامیان کرد را در خط مقدم قرار داده است.

شبه نظامیان کرد نیز در واکنش به تصمیم ترامپ، اقدام آمریکا را خنجر از پشت توصیف و عنوان نموده اند که با ترکیه خواهند جنگید.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3237

به "نروژ هم صادرات سلاح به ترکیه را تعلیق کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نروژ هم صادرات سلاح به ترکیه را تعلیق کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید