هزاران ولزی استقلال از بریتانیا را خواهان شدند

به گزارش مجله آزمون اول، هزاران نفر از اهالی پایتخت ولز در تجمعی که در تاریخ این کشور بی سابقه بود جدایی از بریتانیا را خواهان شدند.

هزاران ولزی استقلال از بریتانیا را خواهان شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هزاران نفر از اهالی کاردیف پایتخت ولز شنبه با حضور در خیابان های این شهر و سردادن سرود ملی جدایی از بریتانیا را خواستار شدند.

به نوشته روزنامه گاردین، در این تظاهرات هزاران نفر از اهالی کاردیف با حضور در خیابان های این شهر و در تجمعی که در تاریخ این کشور بی سابقه بوده، استقلال از بریتانیا را خواستار شدند.

به گزارش این روزنامه، بعضی تظاهرنمایندگان گفتند که از مدت ها قبل خواستار استقلال ولز بودند در حالی که عده ای دیگر عنوان داشتند برگزیت و ریاضت مالی موجب افزایش حمایت ها از طرح خروج از بریتانیا شده است.

آدام پرایس رهبر حزب ملی ولز (Plaid Cymru) در این زمینه گفت که در صورت تصمیم گیری در داخل کشور، مسائل آسانتر حل می گردد.

وی گفت: برای سالهای متمادی، تمایل به دیدن ولز مستقل دور از دسترس به نظر می رسید ، اما اتفاقاتی در شرف وقوع است و شدت راهپیمایی ها بیشتر و صداها رساتر شده است.

رهبر حزب ملی ولز گفت: دهه ها غفلت وست مینستر (مرکز حکومت بریتانیا) موجب فقر و کمبود سرمایه گذاری شده است. یک سوم بچه های ما در فقر نسبی زندگی می نمایند و فقط باید شاهد هرج و مرج درباره برگزیت باشید و ببینید که وست مینستر برای اداره کشور مناسب نیست یا وانمود می نماید که نماینده ولز است.

یکی از سازمان دهندگان این مراسم نیز با اشاره به شدت دریافت مباحث درباره آینده قانون اساسی ولز گفت : چندین گروه معتقدند که ولز و مردمش به عنوان یک کشور مستقل خارج از انگلستان آینده ای بهتر را خواهند داشت ... یک واقعیت فزاینده وجود دارد که استقلال موردی معمول است.

ولز همراه با انگلیس ، اسکاتلند ، ایرلند شمالی بریتانیا را تشکیل می دهد.ولز حدود سه میلیون نفر جمعیت دارد و هم اینک لندن درباره بودجه سالانه ولز، مسائل ملی و سیاست خارجی، امنیت و دفاع و موارد مهم دیگر تصمیم گیری می نماید.

چندی قبل نیز در اسکاتلند شمار زیادی از اهالی گلاسکو با هدف استقلال از بریتانیا و حمایت از برگزاری یک همه پرسی دیگر در این زمینه به خیابان ها آمدند. در حالی که نخستین همه پرسی استقلال اسکاتلند از بریتانیا در سال 2014 با اختلاف کمی در آرا مغلوب شد، اکنون مردم این کشور خواستار برگزاری همه پرسی دیگری هستند.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1306

به "هزاران ولزی استقلال از بریتانیا را خواهان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزاران ولزی استقلال از بریتانیا را خواهان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید