پمپئو ادعاهای بی اساس علیه ایران را تکرار کرد

به گزارش مجله آزمون اول، ایرنا نوشت: در ادامه ادعاهای مقام های واشنگتن مبنی بر حمایت ایران از تروریسم، این بار وزیر خارجه آمریکا این ادعا را تکرار و برنقش شورای امنیت سازمان ملل در تداوم تحریم تسلیحاتی علیه تهران تاکید کرد.

پمپئو ادعاهای بی اساس علیه ایران را تکرار کرد

وزیر خارجه آمریکا در پی اتهام زنی های مکرر خود علیه ایران روز چهارشنبه با انتشار توئیتی مدعی شد که تهران همچنان بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت بوده و تغییر نکرده است.

مایک پمپئو نوشت:ما باید با استفاده از تمام ابزارهای در اختیار خود همکاری کنیم تا ثبات و آسایش را برای خاورمیانه فراهم آوریم و مانع از دستیابی به منابع مورد نیاز برای مشارکت در اعمال رفتار بدخواهانه در سراسر جهان شویم.

او بدون اشاره به دخالت ها و جنایت های آمریکا در منطقه و جهان اضافه نمود:به ایران نباید اجازه داد که به رفتار مخرب خود ادامه دهد.به خاطر مردم ایران و جهان، شورای امنیت سازمان ملل نقش حیاتی در تضمین تداوم تحریم تسلیحاتی سازمان ملل بر روی بزرگترین حامی تروریسم در جهان دارد.

حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در نخستین مصاحبه خود در جریان سفر به نیویورک با شبکه فاکس نیوز گفته بود: آمریکا برخلاف ایران، حامی اصلی تروریسم در خاورمیانه است و هرجا که این کشور قدم گذاشته، تروریسم در آنجا گسترش یافته است.

روحانی تاکید کرد:من از تعبیرات آقای ترامپ در مقابل تروریسم شگفت زده شده ام زیرا امروز آمریکا حامی تروریسم در منطقه ماست و هر کجا آنان رفته اند، تروریسم در آنجا گسترش یافته است.

ادعای پمپئو در حالی مطرح می شود که مسئول کنسولی پیشین آمریکا در شهر جده عربستان چندی پیش درباره حمایت مالی تروریسم از سوی واشنگتن سخن گفت.

مایکل اسپرینگمن به مناسبت سالروز حملات 11 سپتامبر، بخشی از خاطرات خود از ارتباط دستگاه دیپلماتیک و اطلاعاتی آمریکا با افراط گرایان را در گفت وگو با ایرنا بازگو کرد و گفت: دستگاه های امنیتی آمریکا، افراط گرایان وابسته به القاعده را در عربستان جذب کردند و زمینه ساز حملات 11 سپتامبر در آمریکا شدند.

310311

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2934

به "پمپئو ادعاهای بی اساس علیه ایران را تکرار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو ادعاهای بی اساس علیه ایران را تکرار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید