گزارش، راه اندازی گشت نظارت بر بازار شهرستان شمیرانات، پلمپ واحد لبنی و جریمه یکی از میادین تره بار

به گزارش مجله آزمون اول، با همکاری فرمانداری شهرستان شمیرانات گشت نظارت بر بازار این شهرستان انجام شد.

گزارش، راه اندازی گشت نظارت بر بازار شهرستان شمیرانات، پلمپ واحد لبنی و جریمه یکی از میادین تره بار

به گزارش خبرنگار ، گشت تعزیرات شهرستان شمیرانات به منظور رسیدگی به وضعیت بازار، نظارت و رسیدگی به عرضه محصولات با قیمت مصوب برای شهروندان به همراهی اداره کل بازرسی فرماندهی شمیرانات، کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت، اداره اماکن، سازمان بهداشت و دامپزشکی و اتاق اصناف این شهرستان فعالیت خود را به صورت میدانی شروع کرد.

در ابتدای این گشت به سراغ یک مرکز عرضه محصولات لبنی رفتیم، در آنالیز های بازرسان این گشت تعیین شد که در این فروشگاه علاوه بر محصولات لبنی اقلام دیگری اعم از زولبیا و بامیه فاسد، انواع آبغوره و آب میوه هایی که تعیین نیست که چگونه تهیه شده است توسط متصدی فروشگاه به مشتریان عرضه شده است.

علاوه بر این موضوعات مورد تخلف دیگری نیز در این واحد صنفی مشاهده شده که در نهایت با نظر نماینده سازمان بهداشت و تعزیرات و بازرسان سازمان تعزیرات شهرستان شمیرانات حکم به پلمپ این واحد صنفی صادر شد.

در ادامه به سراغ یکی از فروشگاه های پخش عمده محصولات غذایی، بهداشتی این شهرستان رفتیم که پس از آنالیز موضوعات مختلف در این فروشگاه تعیین شد که در این مرکز در بخش فروش گوشت مرغ تخلف گران فروشی از سوی متصدیان فروشگاه در حال اجرا است، همچنین عرضه بعضی از اقلام که در گذشته اخطار هایی مبنی بر غیر بهداشتی بودن مواد به کار رفتهدر فراوری آن به تمام فروشگاه های سطح شهر تهران بزرگ توسط نمایندگان سازمان بهداشت ابلاغ شده بود نیز در حال اجرا بود که نماینده سازمان بهداشت در حضور دیگر بازرسان حاضر در این گشت اقدام به امحا این محصولات کرد و در انتها نیز متصدی این فروشگاه به دلیل ارتکاب تخلفات گرانفروشی، عرضه محصولات غیر بهداشتی محکوم به پرداخت جریمه نقدی شدند.

در ادامه این گشت به سراغ یکی دیگر از فروشگاه های عرضه محصولات غذایی رفتیم که تنها تخلفی که در این واحد صنفی در حال اجرا بود، تخلف گران فروشی روغن های مایع بود که با آنالیز فاکتور های فروش این محصول تعیین شد که این روغن ها از سوی شرکت مورد نظر با قیمت بیش از نرخ مصوب به کسبه عرضه شده است و با توجه به خرید این محصول توسط متصدی فروشگاه وی با اعمال سود 10 درصدی روغن های مایع را به مشتریان خود عرضه می نماید.

نظارت بر بازار در آستانه ماه رمضان/عرضه 25 هزار تن مرغ و 5 هزارتن گوشت قرمز برای تنظیم بازار

به دو فروشگاه عرضه شکر، برنج و گوشت مرغ با قیمت مصوب تنظیم بازاری نیز برخورد کردیم که در این دو فروشگاه شکر با قیمت 35 هزار ریال، برنج با قیمت 45 هزار ریال و گوشت مرغ با قیمت 115 هزار ریال نیز به شهروندان عرضه می شد.

در جهت نظارت بر فروشگاه های شهرستان شمیرانات به سراغ یکی از تره بار های این شهرستان رفتیم که در ابتدا موضوعی که نظر کارشناسان را به سمت خود جلب کرد عرضه محصولاتی غیر از میوه و صیفی جات در این تره با ر بود، محصولاتی مانند آب میوه، عسل، آب لیمو و آبغوره دست ساز و همچنین فروش بعضی اقلام مانند سیب زمینی و پیاز با قیمت بیش از نرخ مصوب بود.

بازرسان حاضر در این گشت درباره فعالیت متصدیان این مرکز میوه و تره بار به اعمال جریمه نقدی و اخطار کتبی به مسیولان فروشگاه بسنده کردند و با اعلام اینکه در صورت تکرار موارد تخلفی حکم به پلمپ این واحد صادر خواهد شد، برگه اخطار جریمه نقدی تسلیم متصدی این مرکز میوه و تره بار شد.

در انتها این گشت محمد رضا علی اکبری رئیس اداره بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی فرمانداری شهرستان شمیرانات در مصاحبه با خبرنگار ، اظهار کرد: حسب دستور استاندار تهران و فرماندار شهرستان شمیرانات مبنی بر ضرورت اجرای ستاد تنظیم بازار و کنترل نحوه عرضه کالا های پرمصرف در ماه مبارک رمضان و ارائه خدمات مرتبط با این ماه، با تشکیل گشت مشترکی با موضوع فرمانداری شهرستان شمیرانات و دیگر دستگاه های نظارتی این شهرستان به آنالیز و نظارت بر بازار شمیرانات پرداختیم.

وی اضافه کرد: اقلامی از سوی ستاد تنظیم بازار برای شهرستان شمیرانات تخصیص داده شده است که این اقلام از قبیل 160 تن برنج برای سبد کالای خانوار، 22 تن و 11 تن هم در دو مرحله در رسته اصناف و قنادان به این شهرستان تخصیص داده شده است.

علی اکبری توضیح داد: بازرسی های ما با رویکرد پیشگیری از وقوع تخلفات احتمالی است و هدف ما ایجاد اطمینان خاطر برای مصرف کنندگان است.

وی با اشاره به نامگذاری سال 98 رونق فراوری اضافه کرد: گشت ها در راستای تحقق این شعار در حال اجرا است.

رئیس اداره بازرسی مدیریت عملکرد و امور حقوقی فرمانداری شهرستان شمیرانات اعلام نمود: سامانه ارتباط مردمی 2727 فرمانداری شهرستان شمیرانات و همچنین سامانه پیامکی 20002727 در فرمانداری آماده دریافت تمام شکایات و گزارشات درباره کوتاهی احتمالی نهاد ها و دستگاه های نظارتی در این شهرستان است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 1421

به "گزارش، راه اندازی گشت نظارت بر بازار شهرستان شمیرانات، پلمپ واحد لبنی و جریمه یکی از میادین تره بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش، راه اندازی گشت نظارت بر بازار شهرستان شمیرانات، پلمپ واحد لبنی و جریمه یکی از میادین تره بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید