گزارش 100 صفحه ای از 10 سال فعالیت سرخابی ها، ثمره چه می گردد؟

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران، تحقیق و تفحص از دو تیم پرسپولیس و استقلال برای یک بازه زمانی 10 ساله - از سال 1386 تا 1396 - تیرماه سال گذشته و بر اساس مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی شروع شد. آنها در 22 خردادماه موافقت خود را با اجرای این طرح اعلام کردند.

گزارش 100 صفحه ای از 10 سال فعالیت سرخابی ها، ثمره چه می گردد؟

بر همین اساس بود که نیمه تیرماه سال گذشته ترکیب کمیته تحقیق و تفحص از سرخابی ها متشکل از 9 نفر از اعضای کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون اصلی همراه با 5 نفر از درخواست کنندگان تحقیق و تفحص و یک نفر از میان نمایندگان خارج از کمیسیون فرهنگی معین و معرفی گردید سپس با مشخص اعضای هیات رئیسه، تحقیق و تفحص به صورت رسمی شروع شد.

قرار بود پس از تشکیل کمیته ویژه ظرف مدت زمان 6 ماه نتیجه تحقیق و تفحص معین و آماده ارائه به صحن علنی مجلس گردد اما به دلیل گستردگی ابعاد تحقیق و تفحص و حاصل نشدن نتیجه معین و دقیق در مدت زمان قانونی مشخص شده، موضوع تمدید مدت زمان تحقیق و تفحص مطرح و نهایی شدن آن تا به امروز که 14 ماه از مصوبه مجلس و تشکیل کمیته ویژه می گذرد، به تاخیر افتاد.

آخرین نشست اعضای کمیته تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال سه شنبه گذشته برگزار گردید. در این نشست گزارش اقدامات صورت گرفته در رابطه با تحقیق و تفحص نهایی و آماده ارائه برای پیگیری مراحل بعدی شد.

علی اصغر یوسف نژاد از اعضای کمیته تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب گفت: با در اختیار دریافت مدارک و اسناد مورد احتیاج، تحقیق و تفحص از سرخابی ها را به انتها رساندیم. نتیجه این کار تهیه گزارشی 100 صفحه ای از وضعیت 10 ساله دو باشگاه است. این گزارش در آخرین نشست کمیته تحقیق و تفحص با مشخص چارچوب ها و محورهای موردنظر به تایید نهایی رسید.

وی با یادآوری اینکه مجلس در تعطیلات به سر می برد و دو هفته آینده شروع به کار خواهد نمود، ادامه داد: گزارش تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال در هفته ابتدایی شروع به کار دوباره نمایندگان مجلس در اختیار کمیسیون فرهنگی قرار می گیرد تا سایر مراحل مرتبط با آن پیگیری گردد.

عضو کمیته تحقیق و تفحص از سرخابی ها در رابطه با روند ادامه کار گفت: گزارش تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال باید در کمیسیون فرهنگی آنالیز و توسط این کمیسیون برای ارائه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آماده گردد. اینکه این روند چه زمانی به انتها می رسد و گزارش در صحن مجلس مطرح خواهد شد، در حوزه اختیارات کمیسیون فرهنگی است.

یوسف نژاد همچنین در واکنش به این موضوع که تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال 14 ماه پس از مصوبه مجلس به نتیجه رسید درحالیکه قرار بود این کار ظرف مدت زمان 6 ماه انجام گردد؟، گفت: تمام کوشش کمیته تشکیل شده برای این کار، بر این بود که هرچه سریعتر گزارش کار را نهایی و آماده ارائه به صحن کند اما این را هم باید در نظر گرفت که تحقیق و تفحص ابعاد مختلفی در زمینه های اقتصادی، حقوقی و قراردادها را در بر می گرفت. ضمن اینکه این کار برای یک بازه زمانی 10 ساله بود و همین هم مستلزم در اختیار داشتن زمان بیشتری بود.

نایب رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در تحقیق و تفحص از پرسپولیس و استقلال عملکرد دو باشگاه به لحاظ درآمدها و هزینه کردها، ساختار اداری، جریمه ها و نحوه ورود و خروج ها در سطوح مختلف به غیر از مباحث فنی باید مورد آنالیز و ارزیابی قرار می گرفت. بر همین اساس به اسناد و مدارکی برای شروع به کار احتیاج داشتیم. دیگر اینکه لازم بود با بعضی افراد مرتبط با دو باشگاه هم مصاحبههایی داشته باشیم. به همین منظور تیمی را مامور به انجام این کار کردیم تا بر اساس اطلاعاتی دریافتی بتوانیم آنالیز های دقیق تری روی اسناد و مدارک داشته باشیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی مصاحبه با خبرنگاران گفت: باید همه این اقدامات انجام می شد در غیر اینصورت نمی توانستیم به نتیجه معین و قطعی برسیم. رسیدگی به همه این کارها آنهم به صورت مستند هم احتیاجمند وقت لازم بود. در هر صورت توانستیم گزارش تحقیق و تفحص را نهایی کنیم. امیدواریم ادامه مراحل کار هم به خوبی پیش برود.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 2072

به "گزارش 100 صفحه ای از 10 سال فعالیت سرخابی ها، ثمره چه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش 100 صفحه ای از 10 سال فعالیت سرخابی ها، ثمره چه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید