گورباچف: آمریکا به دنبال فزونی مطلق نظامی در دنیا است

به گزارش مجله آزمون اول، میخائیل گورباچف می گوید آمریکا با خروج از توافقات در عرصه کاهش و کنترل تسلیحات هسته ای، در واقع به دنبال رجحان نظامی یک جانبه در دنیا است، هرچند به عقیده وی، چنین هدفی بسیار خطرناک و دست نیافتنی است.

گورباچف: آمریکا به دنبال فزونی مطلق نظامی در دنیا است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، میخائیل گورباچف رئیس جمهوری سابق اتحاد جماهیر شوروی ، معتقد است که آمریکا با خارج شدن از سیستم توافقات در زمینه کاهش و کنترل تسلیحات هسته ای ، در واقع به دنبال یافتن فزونی نظامی یک جانبه است، که البته، به گفته این سیاستمدار ، چنین هدفی بسیار خطرناک و دست نیافتنی است.

گورباچف در مصاحبه ای اختصاصی با روزنامه ژاپنی Asahi که امروز سه شنبه منتشر شده ، در این باره گفت: علت اصلی خروج ایالات متحده از معاهدات بین المللی در تمایل آنها برای رها ساختن خود از هرگونه محدودیت در عرصه نظامی و فزونی مطلق نظامی نهفته است. این در حالی است که، در دنیا کنونی چنین سلطه طلبی از سوی یک قدرت غیرممکن است. اگر در عرصه تامین امنیت بی ثباتی وجود داشته باشد، نتیجه آن مسابقه جدید تسلیحاتی خواهد بود و کل سیاست دنیای به هرج و مرج کشیده و غیرقابل پیش بینی خواهد شد. چنین وضعیتی به امنیت همه کشورها از جمله خود آمریکا آسیب خواهد رساند.

گورباچف بار دیگر تاکید نمود که روسیه و ایالات متحده باید گفت وگوها درباره موضوعات تسلیحات هسته ای را از سر بگیرند و به سمت دنیای عاری از سلاح هسته ای حرکت نمایند.

این سیاستمدار کهنه کار روس پیش از این نیز در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی.ان.ان بر اهمیت حفظ پیمان نابودی موشک های برد متوسط و کوتاه تر بین روسیه و آمریکا تاکید نموده و با اشاره به تیرگی بیش از حد روابط مسکو و واشنگتن و امکان ازسرگیری یک جنگ سرد جدید، گفته بود: باید از این مسئله اجتناب گردد، چرا که بازگشت به جنگ سرد جدید می تواند بسیار خطرناک بوده و باعث از بین رفتن کل بشریت گردد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 4869

به "گورباچف: آمریکا به دنبال فزونی مطلق نظامی در دنیا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گورباچف: آمریکا به دنبال فزونی مطلق نظامی در دنیا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید