10 فناوری برتر آینده چه هستند؟

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش تجارت نیوز، معاونت راهبری فنی مرکز ملی فضای مجازی بر مبنای گزارش روندهای سالانه مجله MIT Technology Review ، فناوری های برتر سال 2020 را که انتظار می رود تأثیر بسزایی در حل مسائل و مسائل مهم مربوط به کار و زندگی افراد داشته باشند معرفی و مورد آنالیز قرار داد.

10 فناوری برتر آینده چه هستند؟

مگامنظومه های ماهواره ای

تأمین اینترنت پرسرعت در گوشه و کنار کره زمین و ارائه راه حل برای از بین بردن سیگنال های مشکل دار Wi-Fi و شبکه های مخابراتی، هدف اصلی مگامنظومه های ماهواره ای است. در این فناوری ضمن اشغال فضای کمتر، تعداد ماهواره های مستقر در مدار افزایش می یابد.

هوش مصنوعی کوچک

در این فناوری الگوریتم های قدرتمند هوش مصنوعی بدون احتیاج به اتصال به ابر و با استفاده از تلفن های همراه افراد و سایر دستگاه های مشابه، به وسیله فرآیندی به نام تقطیر دانش اندازه مدل های هوش مصنوعی موجود را بدون از دست دادن هیچ یک از قابلیت های الگوریتم یا کاهش سرعت عملکرد آن، کاهش می دهند. از مزایای دسترسی به این امکان پیشرفته، حذف تأخیر به دلیل عدم برقراری ارتباط با ابر بوده و مسائل مربوط به حریم خصوصی نیز کاهش خواهد یافت. شرکت های گوگل، آی بی ام، اپل و آمازون از پیشروان این فناوری هستند.

مولکول های فراوریشده به یاری هوش مصنوعی

دانشمندان با استفاده از هوش مصنوعی و ترکیب قدرت انسان و ماشین ، قادر به کشف مولکول هایی شده اند که تأثیر شگفت انگیزی در مراقبت های بهداشتی دارند. اخیراً از یادگیری ماشین برای اولین بار به منظور شناسایی نوع جدید آنتی بیوتیک قدرتمند استفاده شده است. باتوجه به اینکه فراوری داروی جدید به دلیل چالش شناسایی مولکول ها بسیار هزینه بر است، با استفاده از هوش مصنوعی، میلیون ها مولکول می توانند به سرعت و به طور مؤثر ارزیابی شوند.

فزونی کوانتومی

کامپیوتر کوانتومی نسبت به یک کامپیوتر سنتی عملکرد بهتری دارد ولی هنوز تا رسیدن به فزونی کوانتومی، حدود 5 تا 10 سال فاصله است. با این وجود شرکت گوگل ادعا می نماید با پردازنده کوانتومی Sycamore خود به این نقطه عطف رسیده است. Sycamore قادر به تشخیص مجموعه ای از اعداد توزیع شده تصادفی در سه دقیقه و 20 ثانیه است که براساس برآوردهای این شرکت، یک کامپیوتر سنتی برای انجام این کار 10،000 سال زمان احتیاج دارد.

انتساب تغییرات آب و هوا

در نتیجه بهبود توان پردازشی رایانه، دانشمندان قادر به پیش بینی و تخصیص تغییرات اقلیمی در رویدادهای شدید آب و هوایی هستند. به یاری این دانش، چگونگی آمادگی برای رویدادهای آینده و پیش بینی خسارات وارده از حوادث و تغییرات شدید آب و هوایی ناشی از تغییرات اقلیمی مورد سنجش قرار می گیرد.

داروهای ضد پیری

درصورت کاهش فرایند پیری، بسیاری از بیماری ها مانند سرطان، زوال عقل و بیماری های قلبی بهبودیافته یا از آن جلوگیری می گردد. این داروها فرایند طبیعی پیری بدن را هدف قرار می دهند و قبلاً نیز در آزمایش های انسانی موفقیت آمیز بوده اند.

اینترنت غیرقابل هک

دانشگاه صنعتی دلف یکی از سازمان هایی است که با استفاده از اینترنت کوانتومی برای دستیابی به اینترنت غیرقابل هک کوشش می نماید. اساس اینترنت کوانتومی، تضمین امنیت در صورت درهم تنیدگی است؛ وقتی دو کاربر در یک شبکه درهم تنیده قرار گیرند، امکان استراق سمع وجود نخواهد داشت.

پول دیجیتال

استفاده از پول نقد فیزیکی با رشد ارزهای دیجیتال همچنان رو به کاهش است. استفاده از پول دیجیتال موجب حفظ حریم شخصی در مسائل اقتصادی، امکان انجام معاملات فوری، معامله به وسیله یک واسطه جدید یا قطع واسطه های سنتی می گردد. در ارزهای رمزنگاری شده با فناوری بلاک چین عرضه پول به صورت غیرمتمرکز اجرا شده و می تواند به وسیله منابع مختلف وارد گردد.

پزشکی فوق شخصی

پزشکی فوق شخصی به افرادی که از بیماری های نادری که هنوز روش درمانی برای آنها وجود ندارد، امید بسیاری می بخشد. هنگامی که دارو متناسب با احتیاجهای دقیق یک بیمار و ویژگی های ژنتیکی وی تجویز گردد، امکان درمان و معالجه بیماری هایی که درگذشته درمان نشده اند فراهم خواهد شد.

حریم خصوصی تفاضلی

در سال 2020 دولت آمریکا، عظیم ترین برنامه خود با عنوان سرشماری و جمع آوری داده های افراد را با استفاده از روشی با عنوان حریم خصوصی تفاضلی انجام خواهد داد. اداره سرشماری آمریکا با استفاده از این امکان در عین حفظ هویت و حریم خصوصی، داده های کاربران را جمع آوری نموده و با روش مذکور، قابلیت انجام ترفندهایی از قبیل ناشناس بودن افراد و دستکاری داده ها را به حداقل خواهد رساند.

منبع: خبرگزاری مهر

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 9196

به "10 فناوری برتر آینده چه هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 فناوری برتر آینده چه هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید