350 هزار ظرفیت دانشگاه علمی و کاربردی در امسال خالی است

به گزارش مجله آزمون اول، رییس دانشگاه علمی و کاربردی با اشاره به ظرفیت 400 هزار نفری این دانشگاه در امسال، گفت: امسال به دلیل تغییر نظام آموزش و پرورش، با ورود 50 هزار دانشجو، کمترین ورودی های دانشگاه علمی و کاربردی را خواهیم داشت.

350 هزار ظرفیت دانشگاه علمی و کاربردی در امسال خالی است

دکتر محمد حسین امید در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: به دلیل اینکه پیش بینی کردیم دانشجویان سال آخر دانشگاه علمی و کاربردی در حوزه نوآوری، شرکت تاسیس نمایند، لذا دانشگاه علمی کاربردی نیز برای رونق کسب و کار آنها تسهیلات ارزان قیمت ارائه می دهد و توصیه ما به دانشجویان این است که با مراجعه به مراکز نوآوری که در کنار مراکز علمی کاربردی فعال هستند و پیگیری ایده های خود، نسبت به تاسیس شرکت اقدام نمایند.

وی در ادامه توضیح داد: در امسال پایین ترین میزان ورودی به دانشگاه علمی و کاربردی را داریم به دلیل اینکه نظام جدید آموزش و پرورش نظام تغییر نموده است در نتیجه خروجی از هنرستان نداریم و فقط از فارغ التحصیلان هنرستانی سال قبل وارد این دانشگاه می شوند. بطوریکه در دوره کاردانی به کارشناسی حدود 50 هزار دانشجو وارد دانشگاه علمی کاربردی خواهند شد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی در انتها اعلام کرد: در حالی تعداد 50 هزار دانشجو برای امسال وارد این دانشگاه می شوند که تعداد 400 هزار ظرفیت در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد و این وضعیت در سال آینده جبران خواهد شد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 55

به "350 هزار ظرفیت دانشگاه علمی و کاربردی در امسال خالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "350 هزار ظرفیت دانشگاه علمی و کاربردی در امسال خالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید