3600 مورد آزمایش خاک در زنجان انجام شد

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران، فیروز شاهی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، اضافه نمود: کنترل کیفی پروژه های عمرانی از مأموریت های مهم این آزمایشگاه است و توسعه در عرصه توسعه فرآیندها و تجهیزات مرتبط با بحث کنترل کیفی مطابق با استانداردها است.

3600 مورد آزمایش خاک در زنجان انجام شد

وی اظهار کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان به عنوان بازوی کنترل کیفی فعالیت می کندو در این میان کیفیت یک فرآیند است و احتیاج به کار تیمیدارد و ارائه ساختمان و راه های باکیفیت به مردم احتیاجمند همکاری مشاوران و پیمانکاران است.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان زنجان گفت: مواد مصرف در پروژه های عمرانی آسفالت و بتن ریزی است و در هشت ماه سال جاری در سطح دستگاه هایی که عضو شورای هماهنگی راه و شهرسازی هستند 3هزار و 600 مورد آزمایش خاک، هزار و 250 آزمایش آسفالت و500 مورد هم آزمایش بتن بوده است که این امر نشان می دهد اعضای شورای هماهنگی راه و شهرسازی همکاری خوبی دارند.

شاهی تأکید کرد: در اغلب کشورها 10 الی 15 درصد اعتبارات به مطالعه و کارهای کنترل کیفی اختصاص می یابد.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان زنجان ابراز کرد: کنترل کیفیت سبب جلوگیری از هدر رفت سرمایه های ملی در پروژه ها است.

شاهی اضافه نمود: هر چه قدر برای کنترل کیفیت پروژه ها و توجه به زیرساخت های کیفی هزینه گردد خروجی کار بهتر خواهد بود.

وی به عمر مفید آسفالت اشاره نمود و گفت: عمر مفید آسفالت در کشور ما 4 الی5 سال و در کشورهای توسعه یافته 10 الی 12 سال است و در این میان می توانیم با ارائه راهکارهایی به استانداردها نزدیک شویم.

مدیر آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان زنجان ابراز کرد: کیفیت آسفالت استان زنجان نسبت به خیلی از استان ها خوب است و دو عامل شرایط جوی و طرز نگهداری در عمر آسفالت تأثیر می گذارد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 361

به "3600 مورد آزمایش خاک در زنجان انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3600 مورد آزمایش خاک در زنجان انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید