52روحانی اهل سنت و تشیع در کردستان در راه پیروزی انقلاب شهید شدند

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران، ماموستا اقبال بهمنی عصر سه شنبه در نشست هم اندیشی خطباء و وعاظ شاخص استان کردستان که با محوریت بازخوانی گفتمان انقلاب اسلامی در سنندج برگزار گردید، اظهارداشت: ما تا پیش از انقلاب تشکلی بنام جامعه روحانیت نداشتیم و علیرغم اینکه همیشه زیر فشار رژیم ستمشاهی بودیم اما هیچ گونه خدماتی نیز نه به روحانیان اهل سنت و نه به روحانیان اهل تشیع داده نمی شد.

52روحانی اهل سنت و تشیع در کردستان در راه پیروزی انقلاب شهید شدند

وی اضافه کرد: زمانی که ندای انقلاب از سوی امام شنیده شد, جامعه روحانیت به این ندا لبیک گفته و در همین استان کردستان نیز روحانیون جزو اولین کسانی بوند که به صف حامیان انقلاب و پس از ان در مقابل دشمنان انقلاب و گروهک های مختلف ایستادگی کردند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سنندج ادامه داد: وقتی که در این راه 52 روحانی ترور می شوند و به درجه رفیع شهادت می رسند نشان می دهد که افراد تاثیرگذاری در جامعه و در میان مردم بوده اند و در راه انقلاب گام های مهمی برداشته اند.

ماموستا بهمنی یادآور شد: علمای اهل سنت در راه پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی فعالیت های بسیاری داشته اند و در کنار این با مظلومیت هر چه بیشتر نیز به شهادت رسیدند.

وی در خاتمه سخنان خود اعلام کرد: بازخوانی و بازگویی فعالیت و زندگی این قشر مظلوم در میان نسل جدید می تواند ذهنیت جوانان را نسبت به انقلاب و دستاوردهای ان تغییر دهد.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 471

به "52روحانی اهل سنت و تشیع در کردستان در راه پیروزی انقلاب شهید شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "52روحانی اهل سنت و تشیع در کردستان در راه پیروزی انقلاب شهید شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید