58 مقام سابق امنیت ملی آمریکا اعلام وضعیت فوق العاده توسط ترامپ را محکوم کردند

به گزارش مجله آزمون اول، گروهی از مقام های سابق امنیت ملی آمریکا با صدور نامه مشترکی اقدام رئیس جمهور ایالات متحده در اعلام وضعیت فوق العاده ملی به خاطر ساخت دیوار مرزی مکزیک را محکوم کردند.

58 مقام سابق امنیت ملی آمریکا اعلام وضعیت فوق العاده توسط ترامپ را محکوم کردند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اخیراً حالت فوق العاده ملی اعلام نموده تا منابع اقتصادی لازم برای ساخت دیوار مرزی مکزیک را تامین کند، این اقدام با محکومیت 58 مقام سابق امنیت ملی آمریکا روبرو شده است.

در این نامه 13 صفحه ای مقام های سابق امنیت ملی آمریکا از جمله مادلین آلبرایت وزیر خارجه سابق و جیمز کلاپر مدیر سابق اطلاعات ملی و چاک هاگل وزیر دفاع پیشین آمریکا این طور استدلال نموده اند که اعلام وضعیت فوق العاده ملی از سوی رئیس جمهور آمریکا در نهایت موجب تضعیف امنیت کشور خواهد شد و به ضرر منافع ایالات متحده خواهد بود.

مقام های سابق امنیت ملی آمریکا تاکید کردند که تصمیم ترامپ برای اعلام وضعیت فوق العاده ملی موجب از بین رفتن بیشتر اعتبار ایالات متحده در بین رهبران خارجی از جمله دوستان و دشمنان ما خواهد شد. از بین رفتن اعتبار در نهایت موجب تضعیف توانایی دولت برای جلب حمایت متحدان واشنگتن خواهد شد و دشمنان و رقبای ما را تقویت و قدرتمندتر خواهد نمود.

اکثر امضاکنندگان این نامه در دولت های اوباما و کلینتون مشغول به کار بوده اند. انتشار این نامه یک روز قبل از آن بوده است که مجلس نمایندگان آمریکا میخواهد درباره قطعنامه ای رای گیری کند که تصمیم ترامپ برای اعلام وضعیت فوق العاده ملی را مسدود خواهد نمود.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 698

به "58 مقام سابق امنیت ملی آمریکا اعلام وضعیت فوق العاده توسط ترامپ را محکوم کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "58 مقام سابق امنیت ملی آمریکا اعلام وضعیت فوق العاده توسط ترامپ را محکوم کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید