اشکانی: مخالف پوئن دادن به عبدولی بودم، نباید کشتی گیر را به زور به تیم ملی بکشانیم

به گزارش مجله آزمون اول، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با بیان اینکه مخالف امتیاز دادن به عبدولی بوده گفت: هم ما و هم اعضای شورای فنی با برگزاری انتخابی تیم ملی به این شکل مخالف هستند و جاهایی باید دستمان باز باشد تا نفرات مورد نظرمان را انتخاب کنیم.

اشکانی: مخالف پوئن دادن به عبدولی بودم، نباید کشتی گیر را به زور به تیم ملی بکشانیم

علی اشکانی در مصاحبه با خبرنگاران، درباره اتفاقات اتفاق افتاده پس از مبارزه سعید عبدولی و یوسف قادریان در انتخابی مجدد وزن 82 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی که به درگیری برخی ملی پوشان انجامید اظهار کرد: حقیقتا از برگزاری رقابت انتخابی به این شکل راضی نیستم و شورای فنی هم رضایت ندارد! چه بسا در مواردی زمان و انرژی گذاشتیم و انتخابی برگزار کردیم اما هم نحوه تمرینات تیم ملی دچار آسیب شد و هم به آمادگی کشتی گیران لطمه وارد آمد و از سویی نیز حاشیه های مختلف باعث ضربه به تیم ملی شد.

مخالف برگزاری انتخابی به این شکل هستیم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با تاکید بر اینکه کلا مخالف برگزاری رقابت انتخابی به این شکل و شمایل است گفت: به هر حال باید دست کادر فنی تیم ملی نیز باز باشد تا بتواند کشتی گیران را در صورت صلاحدید خود انتخاب کند اما قانون این است و باید آن را اجرا کنیم.

عملکرد قادریان طی 2 سال گذشته ضعیف بود

وی با اشاره به نمایش ضعیف یوسف قادریان طی یکی دو سال اخیر اظهار داشت: اولا باید ببینیم قادریان طی 2 سال گذشته چه عملکردی داشته است. شورای فنی به او برای حضور در انتخابی تیم ملی مجوز داد اما واقعا او رو به جلو نبوده که اگر بود نه تنها من بلکه شورای فنی نیز از او حمایت می کرد.

نباید کشتی گیر را به زور به تیم ملی بکشانیم

اشکانی درباره رفتارهای سعید عبدولی و ادامه بی نظمی های او در تیم ملی گفت: از سوی دیگر وقتی باز هم برای چندمین مرتبه اینگونه رفتارها از عبدولی سر می زند تعجب می کنیم. یک جاهایی شاید حق داشته باشد بخاطر خستگی حضور در اردوها دلزده گردد اما نباید یک کشتی گیر را به زور به اردو یا تیم ملی بکشانیم، بلکه باید کشتی گیرانی را بیاوریم که با جان و دل و همه توان مثل یک سرباز در خدمت تیم ملی باشند.

مخالف پوئن دادن به عبدولی بودم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در ادامه مصاحبه با خبرنگاران، در پاسخ به این سوال که چرا علی رغم مخالفت کادر فنی تیم ملی و شورای فنی بار دیگر در این وزن انتخابی برگزار گردید تا راه برای حضور عبدولی در تیم ملی هموار گردد گفت: من مخالف این پوئن دادن ها بودم و شورای فنی هم مخالف بود اما به هر حال او سرمایه کشور است. برای او در این چند سال هزینه گردیده و توانسته عنوان هایی برای کشور بیاورد. سال های گذشته هم حرکاتی مرتکب گردیده و در این زمینه سابقه دارد که مورد گذشت قرار گرفته است.

همیشه بحث بوده به چه قیمت ورزشکار یا تیم را قهرمان کنیم

وی با گلایه شدید از اتفاقات پس از دیدار عبدلی و قادریان گفت:هم ما و هم شورای فنی از بروز این اتفاقات تلخ و توهین هایی که به مربیان تیم ملی شد شدیدا ناراحت هستیم و این مسائل از دید شورای فنی و کمیته انضباطی دور نخواهد ماند. همانطور که برای ورزش قهرمانی هزینه می کنیم باید برای اخلاق مداری در ورزش نیز در موارد لازم هزینه کنیم. سالیان سال این بحث بوده که ما به چه قیمت باید یک ورزشکار یا یک تیم را قهرمان کنیم. باید در بحث توسعه اخلاق هم هزینه بدهیم. اعضای شورای فنی ناراحت هستند و یک جاهایی باید تصمیمات لازم که به نفع تیم باشد را اتخاذ کنیم.

بیشتر از این ها از عبدولی انتظار داشتیم

اشکانی در پاسخ به این سوال که به نظر می رسد او و اعضای شورای فنی از دست سعید عبدولی شدیدا ناراحت هستند گفت: به هر حال آدم از بچه خودش هم وقتی حرکت بدی می بیند ناراحت می گردد. سعید عبدولی از مفاخر کشتی ایران است و ما خیلی بیشتر از قادریان از او انتظار داشتیم. توقع ما و بطور کلی جامعه کشتی از سعید عبدولی خیلی بالاست و انتظار ندارند چنین اتفاقاتی رخ بدهد.

ملاک فقط قهرمانی در انتخابی نیست/ از عملکرد ارسلان رضایت نداشتیم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره علت کنار گذاشتن علی ارسلان از وزن 72 کیلوگرم تیم ملی در رقابت های دنیای مجارستان علی رغم قهرمانی او در انتخابی تیم ملی نیز اظهار داشت: در قانون فرآیند انتخابی تیم ملی به وضوح آمده ملاک انتخاب ملی پوشان فقط قهرمانی در انتخابی تیم ملی نیست بلکه مواردی همچون نتایج آن ها در تورنمنت های خارجی، وضعیت تمرینات، آمادگی جسمی و روحی و ...نیز در انتخاب نفرات نهایی اثرگذار است. کادر و شورای فنی از عملکرد ارسلان رضایت نداشت.

کشتی گیری که نمی تواند 6 دقیقه روی تشک دوام بیاورد را چگونه به دنیای اعزام کنیم؟

وی اضافه نمود:در برخی اوزان ما واقعا ضعیف هستیم و نباید به این راحتی ها نفرات نهایی را انتخاب کنیم. وقتی کشتی گیری حتی نمی تواند 6 دقیقه روی تشک کشتی دوام بیاورد و سرپا بایستد چگونه می تواند در رقابت های دنیای مقابل بهترین های دنیا کشتی بگیرد؟ وقتی از عملکرد ارسلان رضایت نداریم و شورای فنی نیز از عملکرد او راضی نیست قاعدتا باید فرد دیگری را جایگزین می کردیم. ما در برخی اوزان ضعیف هستیم و حتی اگر دست من بود از تیم جوانان نیز نفراتی را به تیم ملی می آوردم.

چون خلاء داشتیم گرایی را به 72 کیلو آوردیم

اشکانی درباره قرار دریافت محمدعلی گرایی به عنوان جانشین علی ارسلان و اینکه آیا آمدن گرایی به یک وزن پایین تر و کاهش 5 کیلویی وزنش مشکل ساز نخواهد شد گفت: اصلا بحث آمدن گرایی یا کشتی گیر دیگری در این وزن مطرح نبود. بحث ما این است که کادر فنی و شورای فنی از عملکرد ارسلان رضایت نداشت و در این وزن دچار خلاء بودیم.

با این وضعیت که مردم گوجه هم نمی توانند بخرند مگر می توانیم تیم اعزام کنیم؟

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در سرانجام درباره احتمال اعزام تیم ملی به صورت ناقص به رقابت های دنیای و اینکه این موضوع قطعا باعث خدشه دار شدن وجهه کشتی ایران در دنیا خواهد شد اظهار داشت: قطعا همینطور است.با این شرایط بسیار سخت که برای فدراسیون کشتی بوجود آمده به احتمال زیاد تیم ناقص به رقابت های دنیای می رود. مگر با این وضعیت که مردم برای خرید رب گوجه فرنگی هم مشکل دارند می گردد در قبال افزایش هزینه های اعزام دوام آورد؟

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 86

به "اشکانی: مخالف پوئن دادن به عبدولی بودم، نباید کشتی گیر را به زور به تیم ملی بکشانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشکانی: مخالف پوئن دادن به عبدولی بودم، نباید کشتی گیر را به زور به تیم ملی بکشانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید