احتمال استعفای ترزامی قوت گرفت

به گزارش مجله آزمون اول، ایرنا نوشت: منابع انگلیسی روز چهارشنبه گزارش دادند که نخست وزیر انگلیس به هم حزبی های خود بیان کرد در صورت موافقت مجلس با طرح مورد نظر دولت درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا از مقام خود استعفا خواهد داد.

احتمال استعفای ترزامی قوت گرفت

وی این اظهارات را پس از آن عنوان نمود که استیون بارکلی وزیر برگزیت ساعاتی پیش اظهار داشت که دولت میخواهد تا برای سومین بار طرح برگزیت را روز آدینه دوباره به رای بگذارد.

اتحادیه اروپا تا انتها این هفته به ترزا می فرصت داده تا طرح برگزیت را در مجلس به تصویب برساند. اگر این طرح رای نیاورد بروکسل فقط دو هفته (12 آوریل) به لندن فرصت اضافه خواهد داد که طرح متفاوتی پیشنهاد کند یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج گردد.

بر اساس گزارش هایی که از داخل نشست حزب محافظه کار به رسانه ها درز نموده، ترزا می گفته است: می دانم این تمایل وجود دارد که برای مرحله بعدی مذاکرات برگزیت رهبر جدیدی روی کار باشد و من هم مقاومتی نخواهم کرد. اما پیش از آن احتیاج است که طرح موجود به تائید مجلس رسیده و برگزیت را اجرا کنیم.

وی اضافه نمود: من آمادگی دارم تا برای منافع کشور زودتر از موعد از مقام خود کناره گیری کنم. اما از حضار تقاضا دارم از طرح دولت حمایت کنید تا وظیفه تاریخی خود را به انتها برسانیم.

به این ترتیب اگر طرح برگزیت ترزا می روز آدینه به تائید مجلس برسد، انتظار می رود او 22 ماه می، مصادف با آخرین ضرب الاجل اتحادیه اروپا برای جدایی انگلیس، از مقام خود کناره گیری کند. با این حال رسانه های انگلیسی می گویند نخست وزیر هنوز تاریخ دقیق استعفای خود را اعلام ننموده است.

این تحولات در حالی صورت می گیرد که نمایندگان مجلس عوام انگلیس، دوشنبه گذشته به طرحی رای دادند که قدرت تصمیم گیری درباره برگزیت از دولت به مجلس منتقل گردد. آنها یک ساعت دیگر قرار است در چند طرح مختلف درباره نحوه خروج از اتحادیه اروپا رای گیری نمایند.

49311

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 948

به "احتمال استعفای ترزامی قوت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال استعفای ترزامی قوت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید