ایلان ماسک از فراوری ربات انسان نما به وسیله تسلا اطلاع داد

به گزارش مجله آزمون اول، ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، در جریان رویداد هوش مصنوعی این کمپانی گفت که تسلا مشغول توسعه یک ربات انسان نماست. طبق آنچه اعلام شده، ربات تسلا با نام تسلا بات (Tesla Bot) شناخته می گردد و قابلیت های زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به قابلیت های امدادی اشاره نمود.

ایلان ماسک از فراوری ربات انسان نما به وسیله تسلا اطلاع داد

این ربات تقریبا ابعادی مشابه یک انسان لاغر اندام دارد و وزن آن معادل 125 پوند (56.6 کیلوگرم) است. طبق اعلام ماسک، تسلا بات به نمایشگری مجهز خواهد شد که به جای صورت آن قرار می گیرد و از این طریق می تواند اطلاعات را نمایش دهد.

بعلاوه او ادعا نموده این ربات توانایی بلند کردن بار تا وزن 150 پوند و جابجا کردن بار تا وزن 45 پوند را دارد. البته، سرعت جابجایی تسلا بات تنها 5 مایل در ساعت است.

ماسک در ادامه سخنانش در توصیف ربات انسان نمای شرکتش گفته است که آن را به گونه ای طراحی نموده اند که گویی دریک سطح مکانیکی و فیزیکی قرار گرفته است که می توان از آن گریخت و احتمالا آن را شکست.

این ربات که به گفته ماسک از نرم افزار اتوپایلوت تسلا بهره می گیرد، به 8 دوربین مجهز است که محتوا را به شبکه عصبی طراحی شده به وسیله تسلا انتقال می دهند.

این شبکه عصبی کارکرد مغز انسان را شبیه سازی می نماید، البته این شبیه سازی تا حدی پیش می رود که به دستگاه اجازه دهد با یاری دوربین ها محیط اطراف خود را تحلیل کند و تشخیص دهد در صورت رو به رو شدن با موانع باید چه کاری انجام دهد و بتواند راه ها و تصاویر مختلف را برچسب گذاری کند.

ماسک در توصیف این سیستم گفته است:

او درباره کاربرد این نوع ربات ها گفت که می توان از آن ها برای انجام وظایف تکراری و خطرناک استفاده کرد. بعلاوه، مدعی شد در تست های واقعی می توان مشاهده کرد که این ربات چگونه می تواند بدون دریافت دستور به گشت و گذار بپردازد.

او در ادامه به این موضوع هم اشاره نمود که این ربات ها کاربردهای بسیاری در اقتصاد خواهند داشت و در آینده کار فیزیکی را به یک انتخاب تبدیل خواهند کرد.

اگرچه مدیر عامل تسلا یک مدل از تسلا بات را به روی صحنه آورد تا ظاهر آن را به نمایش بگذارد، اما این شرکت هنوز مدل آماده به کار را فراوری ننموده است. طبق اعلام ماسک، تسلا میخواهد سال آینده نمونه ای آزمایشی از این ربات را توسعه دهد.

او درباره فرایند ساخت تسلا بات هم گفت که این ربات یکی از ماموریت های اصلی تسلا خواهد بود و از همان موادی در ساخت آن استفاده خواهد شد که برای ساخت خودروهای تسلا استفاده می گردد.

او معتقد است برای فراوری این ربات ها باید قطعاتی را خودشان فراوری نمایند، زیرا اگر نتوانند این کار را انجام دهند، دیگران این قطعات را فراوری خواهند کرد و تسلا می خواهد از ایمنی آن ها مطمئن باشد.

ایلان ماسک به زمان دقیقی برای معرفی رسمی این ربات اشاره ننموده است و همان طور که می دانیم، او مرد وعده های عظیم برای آینده است که البته گاهی هم با تاخیرهای طولانی همراه می شوند.

برای مثال، آقای مدیر عامل در رویداد Autonomous Day تسلا اعلام نموده بود که این شرکت تا خاتمه 2020 یک میلیون روبوتاکسی خواهد داشت. اما این کمپانی هنوز نتوانسته از عهده این وعده بربیاید، زیرا نرم افزار SFD فعلی این شرکت به گواهی اپراتور احتیاج دارد تا بتواند خودروها را تحت نظر بگیرد.

منبع: Business Insider

یزد بلاگ: یزد بلاگ | جذابیت های تاریخی و اقلیم شهر جهانی یزد

انوار بلاگ: انوار بلاگ | انجمن و وبلاگ های انوار

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 27994

به "ایلان ماسک از فراوری ربات انسان نما به وسیله تسلا اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک از فراوری ربات انسان نما به وسیله تسلا اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید