خبرنگاران حرکت به سمت گردشگری سفارشی در دوران کرونا لازم است

به گزارش مجله آزمون اول، اصفهان- خبرنگاران- عضو هیات علمی دانشکده پژوهش های عالی هنر و کارآفرینی دانشگاه هنر اصفهان گفت: حرکت به سمت الگویگردشگری سفارشی (customize tourism) در دوران شیوع بیماری کرونا برای حفظ صنعت گردشگری لازم است.

خبرنگاران حرکت به سمت گردشگری سفارشی در دوران کرونا لازم است

محمدتقی طغرایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: توریستی سفارشی یا سفارش پذیر شده، الگوی جدیدی در صنعت توریستی و مبتنی بر احتیاج، تقاضا و خواسته های توریست است که در آن، توریست همه موارد مد نظر خود را پیش از سفر مطرح می نماید و محیط مناسب برای استقرار و سفر وی با رعایت همه دستورهای بهداشتی فراهم می گردد.

وی با بیان اینکه در دوران شیوع بیماری کرونا ضروری است که توریستی از حالت انبوه به سمت سفارش پذیر شده حرکت کند، اظهارداشت: در این حالت، توریست همه سفارش های خود برای توریستی مانند شرایط آب و هوایی، مکان اسکان و پذیرایی را قبل از آغاز سفر به صورت الکترونیکی و مجازی اعلام می نماید و بر اساس این سفارش و متناسب با شرایط مقصد توریستی، مجوزهای لازم صادر می گردد.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه توریستی سفارشی، بحث جدیدی در بخش توریستی با حاشیه سود بالاست، اضافه نمود: در این نوع توریستی، تعداد توریستان کاهش می یابد اما درآمدهای آن بیشتر می گردد.

وی ادامه داد: توریستی سفارشی همچنین باعث توزیع بهتر توریستان در مناطق هدف توریستی مختلف و با رعایت هرچه بهتر دستورهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می گردد.

این استاد کارآفرینی یکی از بخش هایی که احتیاج به متناسب سازی با دوران شیوع کرونا دارد را صنعت توریستی خواند و گفت: سیاستگذاران و فعالان این صنعت نباید در برابر بیماری کرونا، مقاومت نشان دهند بلکه باید با شناسایی فرصت های موجود، آستانه پذیرش کسب و کارها را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه محیط پیرامون ما در زمان حاضر پیچیدگی زیادی دارد و مسائل مختلف زندگی با سرعت و شتاب بالایی روز به روز پیچیده تر می شوند، گفت: ما برای گذر از این دوران باید توانایی حل مسائل پیچیده بویژه در بخش کسب و کار را داشته باشیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه شرکت های عظیم جهان پس از شیوع بیماری کرونا آغاز به متناسب سازی و انطباق فعالیت های خود با آن کردند و محدودیت های ناشی از فاصله گذاری اجتماعی را پذیرفتند، توضیح داد: 2 موضوع مهم در کسب و کار مطرح است که شامل مقاومت و پذیرش می باشد و در چنین فضای پیچیده ای، بنگاه هایی پیروز خواهند بود که مقاومتِ کمتر و پذیرش بیشتری در برابر تغییرات داشته باشند.

طغرایی با تاکید بر اینکه با توجه به شواهد و اطلاعات موجود، بیماری کرونا تا مدت طولانی باقی خواهد ماند و به زودی از بین نمی رود، اضافه نمود: با توجه به شرایط موجود ضروری است که روش های کسب و کار نیز متناسب با آن تغییر نموده و پذیرش در برابر تغییرات و محدودیت های جدید، افزایش یابد.

وی ادامه داد: اینکه عده ای در این روزها دست روی دست بگذارند و کار خاصی انجام ندهند به امید اینکه روزی کرونا از بین برود و بعد از آن آغاز به فعالیت نمایند، کاملا اشتباه است بلکه باید در قبال پدیده ها و تهدیدهای جدیدی مانند شیوع بیماری کرونا از فرصت های ناشی از آن استفاده کرد.

طغرایی با اشاره به اینکه 2 مفهوم جدید در حوزه توریستی توسط استادان دانشگاه و با همکاری اتاق بازرگانی اصفهان تعریف شده است، آنها را توریستی سفارش پذیر شده و میزبان پذیری خواند و گفت: بخش توریستی در چنین شرایطی احتیاج به نوآوری همراه با حفظ نشاط و روحیه اجتماعی دارد تا بتواند خود را از خطر نابودی، نجات دهد.

وی درباره مفهوم میزبان پذیری نیز شرح داد: پیش از این در مباحث توریستی مفهمومی به نام مهمان نوازی داشتیم که جامعه میزبان باید به گونه ای باشد تا منجر به رضایتمندی حداکثری توریست گردد اما در دوران شیوع کرونا احتیاج است که به مفهوم میزبان پذیری یا میزبان نوازی نیز توجه گردد بدین معنی که جامعه میزبان نیز احتیاج به یاری مهمان یا همان توریست دارد تا بتواند فضای توریستی را با سلامت و حفظ هرچه بیشتر ضوابط و دستورهای بهداشتی ایجاد و حفظ کند.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در مفهوم میزبان پذیری، توریستان باید حفظ سلامتی میزبان را نیز مورد توجه قرار دهند، اضافه نمود: در دورانی مانند شیوع بیماری کرونا باید همه مفاهیم بصورت تعاملی باشد تا بتوان از این شرایط پیچیده عبور کرد.

طغرایی با تاکید بر اینکه ما نمی توانیم با شرایط گذشته در دوران جدید شیوع بیماری کرونا فعالیت کنیم، توضیح داد: عملیاتی کردن روش های جدید مانند توریستی سفارشی احتیاج به توسعه زیرساخت هایی مانند شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات و ارتباطات و تطبیق سیاست ها و قوانین با آن دارد.

بیماری کرونا از اسفند سال گذشته در کشورمان شیوع پیدا کرد و تا کنون صنعت توریستی بویژه در استان های توریستپذیری مانند اصفهان از آن خسارت سنگینی دیده است.

تا به امروز بیش از 273 هزار نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و شمار جان باختگان کرونا به بیش از 14 هزار نفر رسید.

گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 4 مهر 1400 بروزرسانی: 4 مهر 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 13924

به "خبرنگاران حرکت به سمت گردشگری سفارشی در دوران کرونا لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حرکت به سمت گردشگری سفارشی در دوران کرونا لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید