صنعت هوایی کشور با استانداردسازی توسعه می یابد

به گزارش مجله آزمون اول، صنعت هوایی اسزران با توجه به وابستگی های مختلف کشور در حوزه تامین ساخت، تامین قطعات و تعمیرات، احتیاج به بومی سازی دارد و حضور جوانان خلاق در این حوزه تحریم و تهدید ها را کم رمق می نماید.

صنعت هوایی کشور با استانداردسازی توسعه می یابد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صنعت هوافضا یکی از صنایع حیاتی و مورد احتیاج هر کشوری است. این صنعت معمولا هزینه های بالایی برای دولت ها به بار می آورد. هزینه های مختلفی که با یاری فناوری های مدرن توسط کشور های محدودی ارائه می گردد. خدماتی گران و هزینه بر.

تامین این احتیاج ها برای کشور ما در کنار بالا بودن هزینه ها با محدودیت های تحریم نیز روبرو است. اما در این میان شاید تنها بتوان چشم امید به جوانانی داشت که با یاری تخصص خود و همتی که دارند می توانند این صنعت راهبردی را ایرانیزه نمایند.

شاید این ادعا که ایران می تواند صنعت هوایی مستقلی داشته باشد و از پس احتیاج های داخلی خود برآید کمی اغراق آمیز باشد؛ اما اگر نگاهی به توان شرکت های دانش بنیان و متخصصان داخلی بیندازیم می توانیم دل خود را گرم کنیم که ما می توانیم؛ اما کمی دیرتر. شاید راستا طولانی باشد، ولی رسیدن به آن ممکن است.

ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همین نگاه، کوشش می نماید راستا خودکفایی این شرکت ها در صنعت خودرو را هموار و بستر های لازم برای توسعه این صنعت را ایجاد کند. ستاد کوشش نموده است تا با حمایت از استانداردسازی محصولات هوایی به این روند سرعت بخشد.

بر اساس اعلام این ستاد، استانداردسازی یک ساز وکار بسیار مهم و حیاتی برای توسعه پایدار صنعت هوایی و هوانوردی است. با توجه به داخلی سازی بعضی احتیاجمندی ها و محصولات مورداستفاده در صنعت هوایی و هوانوردی در کشور، فرآیند استانداردسازی محصولات تولیدی منطبق با قوانین و استاندارد های جهانی، در دستور کار قرار گرفته است.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 3530

به "صنعت هوایی کشور با استانداردسازی توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنعت هوایی کشور با استانداردسازی توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید