طولانی ترین قرارداد های تاریخ؛ پنجره نقل و انتقالاتی بازیکنان فوتبال فعلا بسته است!

به گزارش مجله آزمون اول، با لغو مسابقات لیگ برتر فوتبال و دیگر دسته های این رشته در کشور قطعا ملاقات های این فصل در تاریخی که سازمان لیگ پیش بینی نموده بود به سرانجام نمی رسد.

طولانی ترین قرارداد های تاریخ؛ پنجره نقل و انتقالاتی بازیکنان فوتبال فعلا بسته است!

گروه ورزشی خبرنگاران، در روزهایی که کرونا ویروس، ایران و همسایگانش را تحت تأثیر شیوع بی رویه اش قرار داده، آژیر قرمز مرتبط با این ویروس موزی به سراسر جهان برای بسیاری از کشورهای جهان به صدا درآمده است. یکی از مهمترین و اصلی ترین بخش هایی که گفته می گردد منشأ اصلی ویروس کروناست اروپا شناخته شده است. خاستگاه فوتبال باشگاهی که بسیاری از اسپانسرهای عظیم جهان از نوشیدنی ها گرفته تا وسایل ارتباطی و غیره سالانه هزینه چند صد میلیون دلاری در آن می نمایند.

سئوالی که با تعطیلی لالیگا، بوندس لیگا، لیگ برتر جزیره، بوندس لیگا و دیگر لیگ های عظیم مانند لوشامپیونه در ذهن هواداران فوتبال ایجاد می نماید معین شرایط بازیکنان و ستاره های تیمهاست. طی یکی دو ماه اخیر به ویژه در ماه جاری میلادی بارها خبر جابجایی بازیکنان تیم های مطرح به گوش تان خورده است. ستاره هایی که باید در تاریخ 30 ژوئن (9 تیر 1399) از تیم قبلی جدا و به باشگاه جدید در کشور قبلی یا کشوری دیگر منتقل شوند.

یکی از موارد اینچنینی در لیگ برتر فوتبال کشور خودمان علیرضا بیرانوند است که باید در خاتمه فصل جاری لیگ برتر نوزدهم از پرسپولیس جدا شده و راهی لیگ بلژیک و تیم آنتورپ گردد. نمونه های مشابه اینچنینی در داخل و خارج از کشورمان کم نیستند و بسیاری از فوتبالیست ها از امروز در حال رویاپردازی برای انتقال به تیم های جدیدشان هستند. اما آیا لیگ جاری برتر فوتبال ایران یا دیگر کشورهای مختلف قاره آسیا یا اروپا در موعد همیشگی تمام می شوند که بیرانوندها بدون دغدغه راهی تیم جدیدشان شوند؟

در سالهای گذشته بارها شاهد بوده ایم تیم هایی که از ایران در لیگ قهرمانان آسیا به دور یک هشتم نهایی راه پیدا می نمایند بازیکنان خارجی شان را تا آخرین ملاقات (بازی برگشت دور یک هشتم نهایی) در اختیار داشته و سپس برای تمدید یا جدایی اش برنامه ریزی می نمایند. اینکه فصل فوتبالی 99-98 قرار بوده در اردیبهشت به خاتمه برسد با وجود وقفه ایجاد شده در برگزاری مسابقات این دوره حتی بعید است تا خاتمه خرداد هم به اتمام برسد.

هفته گذشته سهیل مهدی، رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ در گفت و گو با یکی از رسانه های مکتوب در این باره که آیا لیگ پس از تعطیلات فروردین به خاتمه می رسد یا نه شرح داد با شرایط موجود بعید است اردیبهشت ماه هم بتوانیم لیگ را از سر بگیریم.!

در چنین شرایطی بازیکنانی که قراردادهای شان در خرداد ماه به خاتمه می رسد باید فعلا برنامه ای برای ماه های ابتدایی تابستان نریزند چون با ادامه این شرایط بعید است لیگ در تیرماه هم به خاتمه برسد. کما اینکه وزارت آموزش و پروزش هم از حالا به دانش آموزان اخطار داده سال جدید تعطیلات تابستانی ندارند.

به نظر می رسد پنجره جابجاییی بازیکنان در این دوره از فوتبال به صورت اتوماتیک بدون هیچ حکم و جریمه ای از سوی دادگاه CAS تا اطلاع ثانوی بسته می گردد تا مادامی که فصل فوتبالی لیگ نوزدهم ایران و دیگر لیگ ها به خاتمه برسد. وقتی فیفا اعلام نموده بازیکنان باشگاهی در فیفادی ها باید در اختیار تیم های باشگاه شان باشند یعنی تحت هر شرایطی حق را به برگزاری لیگ ها و اتمام آنها می دهد تا ملاقاتهای تیم ملی و غیره. کما اینکه روز گذشته هم اعلام شد جام ملتهای اروپا به دلیل کرونا یک سال به تعویق افتاد.

pariblog.ir: پری بلاگ | در دنیایی از وبلاگ ها و وبسایتهای خبری و علمی چرخی بزنید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 8386

به "طولانی ترین قرارداد های تاریخ؛ پنجره نقل و انتقالاتی بازیکنان فوتبال فعلا بسته است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طولانی ترین قرارداد های تاریخ؛ پنجره نقل و انتقالاتی بازیکنان فوتبال فعلا بسته است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید