وزیر خارجه کلمبیا:مادورو مقصر هرگونه خشونتی در ونزوئلا خواهد بود!

به گزارش مجله آزمون اول، به گزارش خبرنگاران، به نقل از اسپوتنیک، کارلوس هولمز تروجیلو، وزیر امور خارجه کلمبیا در صحبتهایش در قالب یک ویدیو که در توئیتر انتشار یافت مدعی شد: تنها تجاوزگری علیه ونزوئلا که دارد اتفاق می افتد از جانب خود حکومت مادورو است. این حکومت حق آزادی و دموکراسی برای ونزوئلایی ها را نقض می نماید. مادورو در صورت بروز خشونت در مرز از این بابت مسئول خواهد بود.

وزیر خارجه کلمبیا:مادورو مقصر هرگونه خشونتی در ونزوئلا خواهد بود!

وزیر امور خارجه کلمبیا توضیح داد که ایوان دوکه رئیس جمهور کلمبیا در کوششهای چندجانبه بین المللی برای حمایت از دموکراسی در ونزوئلا و بهبود وضعیت انسانی در این کشور با استفاده از مکانیزمهای سیاسی و دیپلماتیک و به هدف بازیابی آزادی و دموکراسی در ونزوئلا مشارکت خواهد نمود.

تروجیلو همچنین مدعی شد: دولت دوکه به جمع آوری یاری برای ونزوئلایی ها یاری نموده اما تاکید نمود که هدف از این کوشش تحریک نیست بلکه هدف از آن حمایت از برادران ونزوئلایی در زمان بحران است.

وزیر خارجه کلمبیا همچنین از ارتش ونزوئلا خواست تا به خوآن گوآیدو رهبر مخالفان و رئیس جمهور خودخوانده آنها در ونزوئلا ابراز وفاداری نموده و اجازه به ورود یاریهای انساندوستانه به این کشور را بدهند.

بنا به اعلام گوآیدو این یاری ها قرار است از فردا شنبه وارد از مرز کشورهای همسایه وارد خاک ونزوئلا شوند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: quiz1.ir شناسه مطلب: 674

به "وزیر خارجه کلمبیا:مادورو مقصر هرگونه خشونتی در ونزوئلا خواهد بود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه کلمبیا:مادورو مقصر هرگونه خشونتی در ونزوئلا خواهد بود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید